14.10.2019

La Fundació UE Vic manifesta el seu rebuig cap a la sentència del Tribunal Suprem

Des de la Fundació UE Vic i la Unió Esportiva Vic manifestem el nostre rebuig cap a la sentència condemnatòria que ha dictat avui el Tribunal Suprem contra els polítics i líders socials catalans encausats.

Des de l'entitat, sempre s'ha manifestat un clar posicionament a favor del diàleg com a via de resolució de conflictes. El club també s'ha mostrat, en reiterades vegades, com un defensor a favor de la llibertat d'expressió i del dret a decidir. Així doncs, entenem aquesta sentència com un acte de repressió contra el poble català, a més d'esdevenir un acte que vulnera els drets i principis de la democràcia. Ens oposem a la judicialització del conflicte i considerem que és necessari que aquest es resolgui per la via política i del diàleg.

Per aquest motiu i com a senyal de protesta, ens hem afegit a la iniciativa proposada per la Federació Catalana de Futbol de decretar l'aturada de tota l'activitat en solidaritat amb els polítics i actors socials catalans condemnats i les seves famílies. Així doncs, els entrenaments i altres activitats que estaven previstes al llarg de la tarda d'avui, han estat suspeses.

Vic, 14 d’octubre del 2019