01.10.2019

L'Escola Estel i un grup d'alevins de la Fundació participen en una sessió de 'Inclusive-Football'

El Municipal de Vic va acollir el passat dissabte, una vegada finalitzada la presentació del futbol base de la Fundació UE Vic, una activitat en què hi van participar un grup de jugadors alevins del club vigatà juntament amb alumnes del centre Escola Estel. Aquest estil de sessió rep el nom de 'Inclusive Football, una metodologia creada per la Fundació Itinerarium on els nois i noies, amb i sense necessitats especials (persones cegues, persones sordes, persones amb dificultats intel·lectuals, persones amb dificultats mentals, persones amb dificultats de mobilitat), entrenen i juguen a futbol junts dins de la mateixa estructura d'un club esportiu.

La sessió consisteix en un seguit de partits en què es participa amb un mínim de 8 jugadors alevins. Sobre el terreny de joc hi haurà 4 alevins i 4 jugadors/es amb necessitats especials. Durant el transcurs dels partits, al costat se celebraran altres activitats perquè els esportistes que en aquell moment no hi participin puguin també gaudir de l'estona mitjançant pràctiques de conducció de pilota, xutar amb els ulls embenats o concursos de tocs en parelles.

Per poder desenvolupar aquest tipus de sessions al llarg de la temporada, la Fundació UE Vic i la Fundació Itinerarium han signat un conveni de col·laboració amb l'objectiu d'implementar la metodologia 'Inclusive Football' al club. Des de la Fundació Itinearium es facilitaran jugadors amb l'objectiu que la Fundació UE Vic pugui crear dins la seva estructura una categoria de persones amb necessitats especials, juntament amb la corresponent cessió de l'espai i facilitar material esportiu als nous esportistes. Els jugadors amb necessitats especials s'inscriuran a la Fundació UE Vic de forma gratuïta. Marc Vives serà el responsable proposat per la Fundació Itinearium que es farà càrrec de coordinar la gestió entre ambdues entitats.

Per altra banda, la Fundació UE Vic assistirà amb una categoria aleví i la categoria de necessitats especials, al 'Dia del Futbol Inclusiu' i 'Dia del Futbol Inclusiu Internacional'. Amb aquest acord, el club ausetà s'afegeix en un llistat d'equips catalans que ja han implementat la metodologia com és el cas del FC Barcelona, RCD Espanyol, FE Grama o CE Júpiter, entre d'altres.