06.09.2019

Derbi a domicili per encetar la temporada

Després d'una pretemporada de treball i preparació, aquest cap de setmana arriba finalment la Primera Catalana i el Vic encetarà la nova temporada amb un partit d'alta expectació. Diumenge, el Municipal de Tona serà, a partir de les 5 de la tarda, el primer escenari que trepitjaran els homes d'Albert Cámara en un enfrontament que suposarà el primer derbi osonenc de la campanya 2019-20.

La feina al llarg de l'aturada estival no només ha tingut lloc durant aquest últim mes d'agost sobre el terreny de joc sinó que també ha estat present a les oficines. El conjunt ausetà a banda de mantenir bona part del bloc de jugadors de l'edició anterior, també ha aconseguit reforçar-lo. Roger Cunill i Aitor Angulo en defensa; Àlex Gil i Héctor Miguel, al mig del camp; i Marc Vilajosana, Marc Pilar i Adrià Balaguer, en atac, són les noves cares blanc-i-vermelles d'aquesta temporada i que podrien gaudir dels seus primers minuts oficials durant el transcurs del partit de diumenge.

Per la seva banda, el Tona tampoc ha badat aquestes vacances. L'equip dirigit per Lluís Padrós ha incorporat noves fitxes i n'ha mantingut un bon nombre de l'any passant. En l'apartat d'incorporacions destaquen jugadors com David Payán, o dos noms com ho són els d'Aleix Feixas i Uri Santos que ajudaran a reforçar amb talent una davantera que també compta amb la qualitat de Javi Revert. En concret Uri Santos, una de les bombes del mercat estival, serà baixa per sanció.

L'últim precedent entre Tona i Vic celebrat al feu tonenc va finalitzar amb victòria local per 2-1, concretament a la cinquena jornada de la temporada passada. Enguany el derbi arriba encara més d'hora i ha decidit fer-ho només començar la lliga, quelcom que pot suposar que el duel de diumenge sigui, tal com diu l'expressió, com llançar una moneda a l'aire. Per la seva banda, l'últim partit entre ambdós equips va ser al Municipal de Vic en un derbi celebrat a la segona volta de la temporada passada i que va acabar amb triomf vigatà per 4-1.

Diumenge de ben segur que tant l'ambició com les ganes de començar la temporada sumant no hi faltaran. Els equips arriben encara amb la necessitat de polir detalls però la motivació d'un derbi hauria d'oferir un partit frenètic per iniciar la lliga amb autoritat. L'enfrontament el podreu seguir en directe a través del nostre compte de Twitter o pel canal de Youtube de la Federació Catalana de Futbol. #SomUEVic