01.07.2019

La Fundació UE Vic arriba a un acord de cooperació amb l'ONGD Alkaria

La Fundació Unió Esportiva Vic i l'associació ONGD Alkaria han signat un conveni de col·laboració amb l'objectiu de promoure accions de cooperació en l'àmbit de difusió de valors, educació en solidaritat, desenvolupament, promoció dels drets humans i denúncia de les injustícies socioeconòmiques entre diversos països.

Amb aquest acord, la Fundació UE Vic participarà directament en dos eixos. Per una banda, l'entitat acollirà a les seves instal·lacions el col·lectiu Vic Junior, un conjunt format exclusivament per majors d'edat d'origen africà i que passarà a ser considerat un equip més del club amb tot el que això implica des del punt de vista esportiu, econòmic i social.

En segon lloc, la Fundació acompanyarà el projecte de futbol femení que lidera Alkaria a Kounkane (Senegal) per estimular l'esport femení entre les nenes i joves de la població. Les noies del projecte podran utilitzar els colors de l'equipació de la Fundació i, en la mesura del possible, des de l'entitat es dotarà a l'equip femení senegalès de material esportiu. Ambdues entitats participaran en campanyes i projectes orientats a l'apoderament de les dones i nenes per mitjà de l'esport femení, amb l'objectiu d'eliminar les desigualtats entre dones i homes a escala mundial.

Per altra banda, la Fundació informarà els seus entrenadors sobre el campus esportiu que cada any, durant el mes de juliol, Alkaria realitza a la Casamance senegalesa amb la finalitat que aquests tinguin la possibilitat de participar-hi -a títol individual i de manera voluntària- com a tècnics esportius.

L'ONGD Alakaria és una associació catalana independent sense ànim de lucre que té com a objectiu col·laborar i acompanyar les poblacions rurals no industrialitzades dels països en vies de desenvolupament. Des de l'associació s'han engegat un seguit de projectes tant en aquests països, des d'on s'aplica un programa de cooperació internacional, com també des de Catalunya, on Alakaria porta a terme accions de sensibilització sobre l'educació en solidaritat per difondre els valors de la cooperació.