18.12.2015

Toca fer pinya

En finalitzar el partit contra el Mataró, el mes d’octubre, Hèctor Moreno, una de les veus més experimentades i entenimentades del vestidor, va advertir que la temporada era molt llarga, que hi havia moments de tot i que sempre hi ha dificultats, ratxes negatives i situacions compromeses que cal salvar com es pot. Érem a la cinquena jornada i l’equip ocupava posicions de privilegi, treia els partits endavant i tot semblava anar rodat.

Res no feia presagiar que, deu jornades després, el Vic tornaria a trobar-se immers en una lluita aliena per fugir del pou de la classificació. Després de tres derrotes consecutives (Martinenc, Girona ‘B’ i Horta), l’equip necessita retrobar-se urgentment amb la victòria per agafar aire i marxar de vacances amb un somriure esperançador. El mal regust de boca de la segona part al Feliu i Codina hauria de quedar en no-res si els vigatans són capaços de revertir la tendència, sumar 22 punts i escalar posicions abans de la nova aturada. Qualsevol altra variable alimentaria, irremissiblement, els fantasmes i els malsons de la temporada passada. L’afició no pot evitar fer memòria de la ratxa infausta de derrotes, gravada a foc, que es va estendre com una pandèmia durant un hivern especialment cru. Les dinàmiques són el pa de cada dia en el món de l’esport, però tothom sap que sortir d’una de negativa és molt més complicat que no pas encadenar victòries sense aturador. El reguer de pólvora ha de servir, doncs, per trobar el camí del gol i no pas per dinamitar les esperances d’una temporada que gairebé ha arribat al seu equador.

És per això que l’equip s’ha d’aferrar més que mai a les garanties i a la imatge que havia ofert durant el primer terç de competició i tornar a l’essència de les seves millors prestacions. Reig i la defensa han de saber recuperar la confiança (vuit gols encaixats en els últims tres partits); el mig del camp ha de tornar a fer-se amb el tempo del joc i treballar de nou com un metrònom, de mans d’homes com Peque , Isma i Tuneu; i, a davant, les ocasions que Macias i Puigdesens generen s’han de concretar sense pal·liatius.

Disposats a esgarriar la festa, La Jonquera d’Axel Vizuete arriba amb l’etiqueta de visitant temible: els fronterencs (vuitens amb 23 punts) han guanyat cinc partits dels set disputats a domicili, en camps tan complicats com els de l’Horta, el Sants i el Molletense. Els altempordanencs són molt més efectius lluny de Les Forques i vindran a per totes, coneixedors del moment delicat que viu el Vic. La Jonquera ve de perdre a casa contra un Vilassar endollat i voldrà rescabalar-se a costa dels vigatans. Homes com Bassols i Compte (sis gols per a cadascú) voldran fer trontollar els fonaments del Municipal. Per tant, caldrà ser especialment curós a l’hora de dur el timó del matx, sense obsessionar-se amb el pas dels minuts i mantenir l’ordre defensiu en tot moment, especialment en les jugades a pilota parada que tant de mal han fet al Vic últimament.

Partit de caire transcendental en què l’aspecte psicològic jugarà un paper cabdal. Per tirar-lo endavant, els vigatans han de saltar al camp amb amplitud de mires, mentalitzats que només la fe i la bona feina durant els noranta minuts poden dur la recompensa dels tres punts. Però també caldrà saber-se refer i entomar el repte i la patacada si La Jonquera s’avança en l’electrònic. La bona sintonia entre jugadors i afició ha de servir de fil conductor per redreçar el rumb i tancar el 2015 brindant una victòria més que balsàmica a la soferta parròquia blanc-i-vermella.