19.05.2019

Permanència assolida derrotant el campió

La victòria d'ahir contra el Vilassar de Mar al Municipal per 2-1 permet al Vic assolir matemàticament la permanència quan resta una jornada per al final del campionat de Primera Catalana. El triomf, amb remuntada inclosa, contra el campió de lliga evidencia una segona volta molt treballada i envejable -15 partits consecutius sense perdre- que res té a veure amb la primera part de la temporada.

Complint el protocol, el conjunt ausetà sortia a la gespa fent el passadís d'honor al conjunt maresmenc. El Vilassar es va unir també a la filera per fer un passadís encara més extens a l'Infantil 'B' -campió de lliga- i a l'àrbitre de l'encontre, David Barón, que dirigia el seu últim partit abans de guardar el xiulet al calaix. Amb els homenatges fets, l'equip vigatà va començar endormiscat el partit. Tot i disposar d'una primera ocasió de Corzo, que el porter visitant Pacheco enviaria a córner, abans dels 10 minuts, Kilian Villaverde avançava el Vilassar després d'una bona jugada personal.

L'empat arribaria ben aviat quan l'àrbitre xiularia un penal després d'una caiguda de Corzo dins de l'àrea. Davant la sorpresa del Municipal, el porter Albert Reig seria l'encarregat d'executar i transformar la pena màxima que posava les taules. La primera meitat va comptar amb alguna ocasió vigatana més. Toni Sureda, després d'una bona jugada individual, enviava la pilota al lateral de la xarxa. Enric i Ignasi també acaronarien segon gol però sense èxit.

A la represa, Jairó Torné substituïa Aleix Trulls. El mateix Torné aconseguia fer el segon gol al cap de pocs minuts però l'assistent aixecava la bandera i l'arbitre l'acabaria anul·lant. En la següent jugada, Max Morell no arribava pels pèls a una pilota que es passejava per l'interior de l'àrea petita. Amb un Vic cada vegada més dominador, finalment una pilota centrada des del lateral per Ignasi Armengou acabaria amb una rematada de Jairo dins de la porteria de Pacheco per posar el 2-1. Amb la remuntada assolida, el conjunt osonenc seguiria buscant el gol de la tranquil·litat però, tot i disposar d'alguna ocasió més, el marcador no es mouria.

Tres punts que certifiquen la permanència i que, amb 46, ajuden al conjunt d'Albert Cámara escalar algunes posicions. Amb la tranquil·litat al cos després d'una temporada complicada, els vigatans tancaran la lliga el diumenge vinent a Rubí amb l'objectiu de quedar el més amunt possible en l'engraellat.