15.12.2015

Toni Portell: "No només s'educa a l'escola; a la Fundació també construïu l'educació"

El pedagog i professor de la Universitat de Vic, Toni Portell, va explicar ahir què és per ell l'educació. En una xerrada al Mas Osona de Vic, Portell va parlar de la relació entre els pares, les institucions pedagògiques i els nens i nenes, i va assenyalar la importància dels adults en el procés de desenvolupament personal i maduratiu dels més menuts. "Els adults som un model i ho som tant quan volem com quan no volem", va subratllar. Portell també va remarcar que l'educació ja no només es desenvolupa a les escoles, ja que "eduquem els nostres fills a casa i en altres institucions. La Fundació, per exemple, també construeix l'educació amb la seva formació dels joves esportistes".

En una xerrada titulada "Una mirada educativa a l'esport de base", el professor vigatà va parlar del rol dels pares, dels mestres i dels entrenadors en la formació dels més petits. "Ser adults vol dir convertir-nos en model d'alguna cosa", va assegurar Portell, que considera que cal "reconèixer els errors perquè els nostres fills han de veure que també ens equivoquem". Davant un públic format per una vintena de pares i entrenadors, el ponent també va llançar un missatge als tècnics: "Els que entreneu esportistes joves us heu de preguntar: 'm'agradaria tenir-me com a entrenador?' És la millor manera d'empatitzar".

El col·loqui del ponent s'emmarcava en el Programa de Conferències Pedagògiques de la Fundació, una iniciativa que Portell va celebrar perquè "estimula el coneixement i ens permet compartir intencions". Precisament, el projecte intenta incentivar la transferència d'expertesa entre professionals de prestigi i els pares i mares de la massa social del club per tal de reflexionar sobre l'esport i l'educació.