16.04.2019

Comunicat en relació als crits xenòfobs dirigits a un jugador de l'entitat en el transcurs d'un partit

Des de la Fundació Unió Esportiva Vic manifestem el nostre rebuig i condemnen l'actitud de menyspreu per part d'un grup d'aficionats de l'equip rival cap a un futbolista de la nostra entitat en el transcurs del partit ajornat celebrat ahir, dilluns 15 d'abril del 2019, entre l'Agrupació Esportiva Corcó i el Juvenil 'B' de la Fundació UE Vic a la localitat de L'Esquirol.

Segons la informació facilitada pel cos tècnic i la plantilla de l'equip juvenil de la Fundació, un dels nostres jugadors va rebre crits i desconsideracions amb connotacions xenòfobes, quelcom que –tot i les advertències de l'àrbitre, de l'entrenador i el delegat local cap al sector en concret del públic- va portar finalment al tècnic de la nostra entitat prendre la decisió de retirar l'equip del terreny de joc.

Des del club considerem que aquest tipus d'actes van en contra dels valors que intentem inculcar als nostres esportistes i que des de la mateixa Federació Catalana de Futbol (FCF) s'està treballant per eradicar mitjançant campanyes de sensibilització. Al mateix temps, volem agrair al cos tècnic i plantilla de l'AE Corcó, la comprensió i el respecte mostrat en la decisió per part dels nostres esportistes a l'hora d'abandonar l'enfrontament.

La Fundació UE Vic tanquem aquest comunicat manifestant l'apertura immediata d'una investigació dels fets i sol·licitant a la FCF que actuï en consideració a la gravetat d'aquests fets que són indignes de la nostra societat i dels valors de l'esport. Desitgem que aquest atac racista viscut ahir de manera gratuïta no es torni a repetir.

Vic, 16 d'abril del 2019