15.04.2019

Triomf clau al camp del degà

Victòria d'ofici contra el tercer classificat la que es va viure diumenge a Palamós. El Vic va saber controlar el partit des de bon inici i es va retrobar amb el millor amic del futbol: el gol. Dues dianes de Jairo Torné a la primera meitat i una tercera de Peque des del punt de penal a la segona, permeten sumar tres punts que treuen l'equip ausetà del descens.

En plena lluita per la permanència i amb la lliçó apresa després del partit de la primera volta al Municipal de Vic, els homes d'Albert Cámara es plantaven al Nou Palamós amb l'únic resultat que es podien permetre: la victòria. Els primers compassos de l'enfrontament es presentaven igualats. Amb un Vic més agressiu en els primers minuts, el Palamós aniria igualant les forces. Només començar, Max Morell intentava un remat forçat que no trobaria porteria. Poc després, el local Òscar Fernández buscaria la rèplica. Abans del primer gol vigatà, Marc Guijarro estaria a punt d'inaugurar el marcador després d'una rematada acrobàtica a la sortida d'un córner que s'estavellava al lateral de la xarxa.

El gran moment per als vigatans arribaria poc abans de la mitja hora de joc, quan l'equip aconseguia pescar la pilota en una sortida infructuosa del Palamós i Peque seria l'encarregat d'enviar l’esfèrica cap a Jairo qui acabaria rematant cap a dins de la xarxa. Minuts més tard, la connexió Peque-Jairo tornaria a fer aixecar la parròquia vigatana desplaçada a Palamós quan el davanter, després d'una passada de mira telescòpica de Peque, afusellaria de nou aconseguint el segon gol del partit i el seu doblet particular.

A la represa, el guió del partit seria similar. Pol Muniesa substituïa al descans a Corzo que es retirava per unes petites molèsties. El Palamós mitjançant un seguit de canvis intentaria prémer l'accelerador per mirar de retallar distàncies però sense capacitat per posar en problemes a l'equip ausetà. Les files vigatanes farien el segon canvi del partit amb la retirada del camp de bigolejador Jairo que seria substituït per Isma. Abans de l'últim quart d'hora, Gerard Enrich estaria a punt de sorprendre el porter local Quinti, però aquest evitava el tercer.

Quan només restava un quart d'hora i el Vic controlava el partit amb el 0-2, entraria al terreny de joc Aleix Trulls en lloc de Max Morell. Trulls, que tornava a debutar amb la samarreta vigatana, seria l'encarregat de provocar un penal per unes mans locals en intentar refusar un xut del davanter osonenc. Peque era l'encarregat d'executar la pena màxima i posar el definitiu 0-3. Abans del final del partit, Dan Coll evitaria amb una jugada acrobàtica el gol palamosí sobre la mateixa línia de gol.

Triomf de prestigi i més que necessari a la Costa Brava que dóna oxigen al Vic per sortir de la zona vermella. L'assignatura de retrobar-se amb el gol s'ha complert i els homes d'Albert Cámara han aconseguit mantenir un partit més –ja en són 6 de consecutius- la porteria a zero. Ara arriba l'aturada per vacances de Setmana Santa i el pròxim dissabte, 27 d'abril, el Vic rebrà el Sant Cugat, un rival directe en la lluita per la permanència. #SomUEVic