13.12.2015

Perduts en l'espessor

Els fantasmes sobrevolen el Municipal de Vic. Després d'un inici de temporada fulgurant, la Unió Esportiva de Vic no aconsegueix redefinir el rumb. El degà de la capital d'Osona va visitar diumenge el camp de l'Horta amb ganes d'espantar els mals presagis i recuperar novament el camí de la victòria. Però la derrota per 2 a 0 en terres barcelonines és el perfecte reflex del fracàs de l'expedició vigatana, que no va aconseguir ni una cosa ni l'altra.

El Vic fa cinc setmanes que no guanya. Amb dinou punts, somiar en el liderat -que, després de la victòria contra els osonencs, ocupa precisament l'Horta- s'ha convertit en una autèntica quimera i ara tots els ulls comencen a enfocar el retrovisor. El descens s'acosta perillosament i els més pessimistes ja han agafat la calculadora. És cert que la classificació a Primera Catalana és un mocador: tots els equips estan a tocar i sumar una victòria permet recuperar posicions amb molta rapidesa i injectar una bona dosi de moral. El més preocupant del partit de diumenge contra l'Horta no és, per tant, el resultat. El que de debò podria encendre alguna alarma és la manca de criteri que els homes de Jordi Salvanyà van denotar a la segona meitat.

Les últimes dues derrotes -a domicili contra el Martinenc i a casa davant el Girona B- havien estat clarament immerescudes. El Vic havia fet mèrits per endur-se els tres punts i només una barreja de mala fortuna i desencerts puntuals explicava els mals resultats. Al Feliu i Codina, però, els vigatans no van oferir la imatge habitual i es van mostrar molt imprecisos, especialment al mig del camp. L'Horta es va avançar molt aviat i el marcador advers va deixar els blanc-i-vermells a remolc durant tot el partit. A la primera part el Vic va buscar l'empat amb insistència però no el va aconseguir. A la represa, amb un conjunt visitant ofuscat, els locals van rematar la feina amb el 2 a 0 definitiu.

Quan surts al terreny de joc amb la necessitat imperiosa de sumar els tres punts i encaixes un gol al minut tres, resulta difícil gestionar l'impacte emocional que provoca una estocada així. El Vic es va topar amb aquesta situació diumenge i, després d'uns minuts de titubeig, es va saber sobreposar. Gerard Lorente va avançar els locals amb una rematada de cap quan encara no s'havia arribat al minut 4 de partit, però el Vic ràpidament va recomposar-se. Macias, Pep, Roca i Peque van intentar perforar la porteria de l'exvigatà Buetas amb una sèrie de trets llunyans que l'enguantat local va aturar o que van sortir desviats. Els homes de Jordi Salvanyà van dominar els primers quaranta-cinc minuts de partit però no van saber concretar.

A la segona meitat, en canvi, el control estèril que el Vic havia exercit durant el tram inicial es va esfumar. L'enfrontament es va trencar per complet i el conjunt vigatà no va ser capaç d'imposar el seu criteri a l'hora de definir el joc. L'entrada d'Èric i Salas, que buscava donar més profunditat a les puntes de l'atac visitant, va quedar noquejada per la fabril defensa local. Només una errada esporàdica de l'Horta en la zona de construcció va permetre a Macias disposar d'una clara ocasió per empatar el partit. Era el minut 64 i el davanter vigatà va estar a punt d'estrenar el seu comptador particular, però Buetas va aturar el seu xut a boca de canó.

Amb el Vic abocat a l'atac amb més cor que cap, l'Horta va disposar d'oportunitats al contracop per segellar la victòria. Al 70, en una de les cavalcades posteriors a una pèrdua de pilota vigatana a la zona de tres quarts, els barcelonins van rematar la feina. Els jugadors del Vic van reclamar un possible fora de joc, però el col·legiat, que tampoc ahir va afavorir gens els interessos blanc-i-vermells, no va anul·lar la diana. Amb el 2 a 0 el partit va quedar vist per a sentència. A la temporada, en canvi, encara li queda molta vida. I el Vic té la qualitat tècnica necessària per revertir la mala dinàmica i capgirar aquesta situació.