02.02.2019

El derbi ha de ser vigatà

Demà diumenge, a partir de les 4, el xiulet inicial serà el desencadenant d'un seguit d'emocions difícils de descriure, tant a la gespa com a la grada. Esbufecs, cors encongits i últimes consignes per entrar amb bon peu a un derbi espectacular com sempre, però amb una dosi afegida de passió i pressió a tots dos bàndols. A partir d'aleshores, serà el torn dels vint-i-dos protagonistes per fer-se amb el control del matx i començar a treballar per una victòria que va molt més enllà dels tres punts en joc. La setmana ha estat una prèvia perllongada del que es podrà viure demà a la capital d'Osona, però tots dos equips han intentat aïllar-se del focus i preparar a consciència l'enfrontament.

Després de trencar el malefici de victòries a Llagostera, ara buscarem endur-nos el derbi des de bon principi, empesos per l'alè de l'afició i embuïts de l'esperit demostrat diumenge passat. Tots l'equip ha pres consciència de la importància del xoc i sap que el valor afegit del triomf pot tenir una ona expansiva a la taula classificatòria. Sumar tres punts més suposaria posar més terra de distància amb la zona compromesa de l'engraellat i, alhora, empatar amb l'etern rival, amb el goal average com segon objectiu prioritari. Caldrà combatre, també, les presses (males conselleres) i des de la banqueta saber llegir la disposició tàctica del Manlleu i capir-ne els punts dèbils.

Obligats a treure un bon resultat, els manlleuencs arriben al derbi després de dues derrotes consecutives (Palamós i Sant Cugat) i la polèmica per l'acció injustificable del seu porter Iván González en el duel contra els santcugatencs. Malgrat tots els condicionants, els d'Albert Santanera voldran aigualir la festa del Municipal.

Amb preus populars i actes previs per fer ambient, el club espera que el nostre feu presenti un dels millors aspectes dels últims anys. Tots junts, units, per un objectiu comú: endur-nos el derbi i donar una gran alegria a tots els socis i aficionats que de ben segur ompliran les grades del Municipal. Cobertura mediàtica, també, per als qui no hi pugueu ser: El 9 TV i la Federació Catalana de Futbol oferiran el partit en directe, mentre que el nostre compte oficial de Twitter també farà un seguiment exhaustiu d'un derbi que ha de ser vigatà. #SomUEVic