19.12.2018

La Fundació UE Vic fa entrega dels aliments al menjador social El Tupí

La Fundació Unió Esportiva Vic ha fet entrega aquest dimarts, 18 de desembre, dels productes recollits per a l'associació El Tupí de Vic amb motiu del Gran Recapte d'Aliments celebrat el cap de setmana del 30 de novembre i 1 de desembre a Catalunya. La iniciativa impulsada des de l'Àrea Social del club va iniciar-se el passat mes de novembre i s'ha allargat fins a la segona setmana de desembre.

Els vigatans Núria Casamitjana i Marià Vilaró, fundadors d'El Tupí, van ser els encarregats de recollir els productes recaptats per la Fundació. L'associació, nascuda el 2004, s'encarrega d'atendre persones en risc d'exclusió social i que no es poden alimentar correctament per falta de recursos. L'arribada del fred provoca una disminució més accelerada dels aliments, quelcom que fa necessari abastir amb més productes el menjador durant aquesta època.

La Núria i en Marià valoren positivament que les entitats s'afegeixin i col·laborin en aquesta recollida: "és una iniciativa interessant tant per a nosaltres com per, en aquest cas, la Fundació UE Vic que ja fa moltes temporades que hi participa. Omplir els prestatges és difícil i aconseguir-ho és molt positiu". Casamitjana recorda que "tot és portat per gent jubilada i la feina de cada dia es fa amb grups de 5-6 persones diferents. La majoria de gent que acollim tenen problemes econòmics, o bé, surten de problemes d'addició i en cap dels dos casos disposen de cercles propers que els ajudin".

És important remarcar que, per quarta temporada consecutiva, la recollida d'aliments a la Fundació ha estat possible gràcies a la massa social de l'entitat. Des del club s'agraeix a les famílies la seva solidaritat i participació en aquesta causa humanitària. En el recapte també destaca l'aportació feta, un any més, des del primer equip de la Unió Esportiva Vic. Carles Roca i Ignasi Armengou van ser els encarregats, en nom de la plantilla, d'anar a comprar aliments acompanyats de dos jugadors de la Fundació UE Vic i compartir una iniciativa de solidaritat que involucra des dels més petits del club als més grans.