25.11.2018

La Fundació UE Vic s'adhereix al manifest del món de l'esport contra la violència de gènere

La Fundació UE Vic i la Unió Esportiva Vic s'han sumat al Manifest Unitari del món de l'esport per al dia internacional de l'eliminació de la violència envers les dones, reivindicació que se celebra aquest 25 de novembre.

Des de l'entitat es vol manifestar el rebuig contra qualsevol tipus de violència masclista i la voluntat de lluitar per erradicar aquest comportament denigrant que es troba present en molts àmbits de la nostra societat. És necessari treballar cada dia denunciant i visibilitzant aquestes agressions per aconseguir una societat igualitària i trencar amb la jerarquia de gènere. Cal recordar que la violència masclista no només inclou agressions físiques, sinó que també engloba de psicològiques, sexuals, econòmiques, simbòliques i totes aquelles situacions de discriminació patides només a causa d'una diferenciació de gènere.

És feina de tots i, en aquest cas en particular, del món de l'esport, caminar acompanyats d'uns valors allunyats de qualsevol mena de violència. L'esport s'ha de fomentar des del respecte, el treball en equip, l'esforç i la superació, i mai des de la discriminació. Cal lluitar per una societat i un esport lliure de violència masclista. Aquest 25N, i cada dia, diem PROU!