11.12.2015

Conjurats per la victòria

Sona a tòpic futbolístic i és una constant en els titulars de cada cap de setmana, però els tres punts que es disputaran Horta i Vic aquest diumenge a partir de les 12 són claus i poden marcar l'esdevenidor del Vic aquesta temporada. Després de dues ensopegades consecutives (Martinenc i Girona B), els vigatans han caigut fins a la desena posició de la taula i han vist truncada una bona arrencada inicial de lliga. Malgrat tot, les posicions de privilegi només es troben a cinc punts de distància; per tant una victòria al Feliu i Codina faria aixecar el vol i els ànims entre les files blanc-i-vermelles, a més de reivindicar-se en un feu barceloní complicat.

El joc que va desplegar l’equip contra el Martinenc i el Girona B –especialment al Guinardó- convida a l’optimisme. La dissort i certa malastrugança –com bé apuntava Salvanyà en roda de premsa- han condemnat l’equip en els darrers dos compromisos, però cal invertir tendència i començar a escalar posicions abans de tancar el 2015 la setmana que ve contra La Jonquera.

L’Horta de l’osonenc Xavi Molist (un autèntic rodamón del futbol, ara a les banquetes) s’ha postulat en les últimes jornades com un possible candidat a tenir en compte. Ha perdut tres partits (Tona, La Jonquera i Vilassar de Mar), però desplega un joc ofensiu i sense complexes, amb Dani Muela com a màxim golejador amb tres gols. El carismàtic Adrià Buetas, exporter vigatà, ocupa ara la porteria barcelonina, després del seu pas pel Júpiter.

En l’apartat de baixes, els germans Busquets es perdran la cita de diumenge: Robert continua recuperant-se de la lesió i David és baixa per sanció. Adrià Tuneu tornarà a estar disponible, després de superar unes galteres. Per altra banda, l’esperat debut d’Albert Santanera haurà d’esperar: en l’entrenament d’aquest dimecres va patir una fractura nasal que l’aparta de la convocatòria.

El Vic presenta el següent balanç com a visitant: ha guanyat a Vilassar i a Sant Joan de les Abadesses; ha empatat a L’Escala i a Lloret; i ha perdut a Andorra i contra el Martinenc. L’equip està perfectament capacitat per guanyar a qualsevol camp i ha marcat en tots els desplaçaments. Una victòria de prestigi al Municipal d’Horta catapultaria de nou els vigatans.

El referent del partit contra el Martinenc ha de servir de lliçó magistral per no cometre els mateixos errors i no concedir les mateixes facilitats defensives. En el pitjor dels escenaris posibles, tornar a la Plana sense puntuar perllongaria la sensació d’inquietud i de mals presagis. Cloure l’any amb dos bons resultats injectaria una dosi suplementària de moral a l’equip i caldrà serrar les dents de valent per obtenir la màxima recompensa.