14.05.2018

La Plana és vigatana!

El futbol osonenc té amo i senyor. El Vic va demostrar ahir que ostenta amb goig i amb tota justícia l'hegemonia del futbol de la comarca a base de bon joc i del més important: gols. Fins a quatre vegades va haver de recollir el porter manlleuenc la pilota del fons de la xarxa local. Amb un súper 'Mia' en el paper estel·lar de trigolejador, el Manlleu va topar una i altra vegada amb un equip ordenat i amb les idees molt clares que va creure en tot moment que el derbi seria vigatà.

Des del xiulet inicial, vam agafar el timó del matx i vam començar a rondar els dominis d'Iván. El primer gol va arribar ben aviat, acompanyat d'un cop de sort. Un refús desafortunat d'un central manlleuenc va impactar amb la bota sempre atenta de 'Mia'. El xut va descriure una paràbola especialment endemoniada que va superar, per astorament de tots, l'enguantat manlleuenc. Érem només al 8', però ja dominàvem el joc i el marcador. El gol de 'Mia' va deixar pas a minuts de màxima ebullició vigatana, amb ocasions molt clares per ampliar l'avantatge, per part de Roca, Peque i Fredi. Amb el pas dels minuts, però, el Manlleu va començar a recuperar amb més facilitat i velocitat. Rondàvem la mitja hora, i David Busquets va haver de treure una pilota sota pals, en l'ocasió més clara del Manlleu per empatar. Un falta llançada per Payán també va dur perill, però Arnau - ahir de nou titular i molt segur durant tot matx- va aturar amb facilitat.

Quan més apretaven els locals, un córner picat per Roca al cor de l'àrea era aprofitat de nou per un 'Mia' prodigiós per carregar la cama i tornar a superar una defensa flonja i erràtica del Manlleu. Panorama somniat per als nostres interessos, però encara amb molt matx per endavant. La primera part moria sense més novetats, amb un rival molt espès i sense profunditat. El Vic no patia i marxava al vestidor amb mig partit al sac.

A la represa, el Manlleu va intentar passar pàgina ràpidament, però es va trobar amb un sotrac inesperat i definitiu. Una jugada iniciada per Robert per banda dreta es va perllongar fins a Roca, qui va encaminar-se veloçment cap a l'àrea. Peque, lliure de marca i entrant per l'eix, va connectar un xut ras i fora de l'abast d'Ivan. Cop duríssim per a qualsevol aspiració manlleuenca i alegira màxima dels aficionats vigatans, que ja oloraven la golejada a domicili en el derbi. Malgrat l'avantatge, vam continuar furgant en la ferida amb fam de més. Mentrestant, les escomeses de Balagué i companyia a l'altra porteria anaven acompanyades de mala punteria i idees poc clares. I en ple desconcert local, un altre córner picat per Roca a l'olla va propiciar una lluita en un bosc de cames, d'on 'Mia' va tornar a demostrar ser el més viu. D'esquena a porta, i amb un xilena marca de la casa, 'Mamma Mia' signava el seu hat-trick personal i eixamplava la golejada escandalosa.

Amb molts minuts encara per endavant, el ritme de joc va patir una davallada notable, amb un Manlleu entregat i rendit que mai no va aconseguir enfocar el punt de mira. Una roda de canvis ben treballada des de la banqueta, amb molt d'oxigen en totes les línies, va apuntalar una victòria claríssima i que mai no va córrer perill.

Demostració de bon futbol, d'efectivitat màxima i d'un plantejament inequívocament guanyador: una combinació infal·lible per sotmetre l'etern rival i marxar del Municipal de Manlleu amb una victòria espectacular que rubrica una temporada de notable alt. Amb 51 punts al sarró, ara l'objectiu passa per intentar aconseguir la tercera posició en les dues últimes jornades de competició. #SomUEVic