11.05.2018

Un derbi sempre és un derbi

Ni cap dels dos equips es juga res significatiu, ni tampoc no tenim la sort de viure el duel de màxima rivalitat a la Tercera Divisió, però un derbi entre Manlleu i Vic és sempre sinònim de passió i expectació durant tota la setmana que, arribat el Dia D, desemboca en una lluita aferrissada durant noranta minuts per batre l'etern rival. Diumenge, a partir de les 17h, manlleuencs i vigatans tornar a dirimir arguments per alçar-se amb el trofeu simbòlic de ser l'equip regnant de la comarca.

Màxima igualtat entre tots dos equips, a només tres jornades per finalitzar la lliga a Primera Catalana. Els de Jordi Salvanyà han aconseguit en les últimes setmanes eixugar la diferència existent i han sabut aprofitar l'ensopegada vigatana de la setmana passada contra el Júpiter per igualar a punts amb els de Xevi Melero i Rafa Rodríguez. Fins aleshores, el Vic havia sabut mantenir a ratlla els del Ter, amb una segona volta magnífica només esgarriada per decisions molt polèmiques en contra a nivell arbitral. Per tot això, s'espera un matx vibrant i ajustat amb l'objectiu en l'horitzó de poder assolir la tercera posició en l'engraellat.

Els nostres han preparat el derbi a consciència, fent l'esforç d'aïllar-se dels últims resultats i amb la certesa que el derbi sempre és un partit especial, entre parèntesis, en què les dinàmiques i inèrcies queden al vestidor. La possibilitat de tornar a guanyar a Manlleu i situar-se tres punts per damunt l'etern rival és prou llaminera per no mirar més enllà. Els nostres tècnics podran disposar de pràcticament tota la plantilla, tret de Ramon Carrascal. Albert Reig, tocat, serà dubte fins a última hora.

En el partit d'anada celebrat al Municipal, un gol de Fredi ens donava l'avantatge en la primera part, però l'exvigatà Martí Soler empatava per als manlleuencs a la segona. Unes taules que no van acabar de satisfer a ningú. Aquest diumenge, una altra oportunitat per decantar la balança a favor nostre.

Com no podria ser d'una altra manera, ens bolcarem de ple en tot el que passi al Municipal de Manlleu ben bé una hora abans per explicar-vos-ho en directe pel compte de Twitter. Esperem poder-vos relatar una victòria molt esperada en un partit que mai no deixa indiferent ningú. #SomUEVic