29.04.2018

Ens han despertat del somni a batzegades

Érem al 90'. L'electrònic feia justícia al còmput de l'intercanvi de cops entre Cardedeu i Vic (2-3), en un segon temps en què els de Xevi Melero i Rafa Rodríguez han tingut tot el protagonisme i han buscat la victòria de forma decidida. Aleshores, un penal injust i inexistent a parts iguals a l'àrea vigatana ha sembrat la incredulitat i la indignació entre els nostres. Ens hem fregat els ulls, però no, el col·legiat havia indicat el punt fatídic en una jugada que ni tan sols els jugadors locals o l'afició vallesana havien protestat. Gerard Beltran s'encarregava d'executar la pena màxima i establir l'empat. Encara noquejats per l'absurditat de tot plegat, el Cardedeu ens ha etzibat un altre cop fatídic que ha suposat el quart gol dels de Jordi Lopez.

El matx havia arrencat de forma immillorable per als interessos vigatans, amb un golàs de Peque al minut 2. El nostre 8 ha rebut una pilota franca en zona de tres quarts, ha vist Matamala sensiblement avançat i ha projectat un xut increïble que ha superat l'enguantat cardedeuenc. L'avantatge, però, no ha debilitat els locals que de seguida han tingut l'empat a l'àrea contrària. Conscients de la importància del matx, el Cardedeu ha buscat la igualada i l'ha trobat ràpidament. Un córner al segon pal ha acabat amb la rematada al segon pal de Víctor Morales. Érem només al 10' i les alternances a banda i banda eren constants, en un partit viu i ràpid. 'Mia' ha vist com li anul·laven un gol nascut d'un córner per falta prèvia al porter. Poc després, arribava el segon gol local en els millors moments del Cardedeu.

A partir d'aquí, canvi de guió. El Vic ha posat setge als dominis del Cardedeu i ha començat a disposar d'ocasions clares per igualar de nou. Roca, amb un xut al pal, i 'Sua' han acaronat el gol. Ho hem intentat amb convicció, però hem marxat als vestidors amb desavantatge. A la represa, amb Fredi en lloc de 'Mia' en l'onze, el Vic s'ha fet amo i senyor del matx, decidit a capgirar el marcador. Ben aviat, arribaria el premi. Ignasi s'ha associat amb Roca, qui al galop per banda dreta ha deixat clavats dos defenses locals i ha servit en safata una centrada precisa a Fredi, autor d'una diana que ens tornava a ficar de ple en la lluita pels tres punts. Amb el partit contra el Sant Cugat a la cantonada, els tècnics han donat també minuts a Espina, Robert i Isma en lloc d'Ignasi, Aleix Velasco i Eloi.

El Cardedeu ha tingut una última sèrie de ràfegues , però de seguida hem tornat a recuperar el timó del partit i ens hem armat de cara a l'últim quart. A continuació, Peque s'ha inventat la jugada del tercer. Amb un cop de cintura, s'ha endut mitja defensa local i ha habilitat Fredi per encaminar-se cap a zona de perill. Peque, atent, ha acompanyat el seu company en el trajecte i ha rebut una passada subtil que li ha permès xutar a plaer i batre de nou Matamala. Érem al 80' i havíem aconseguit el més complicat: eixugar el desavantatge i remuntar el resultat advers. El Cardedeu ha quedat molt tocat i pràcticament semblava rendir-se a l'evidència davant la superioritat vigatana.

Però aleshores ha arribat el disbarat de l'afegit i tota la polèmica del món, que ha crispat, com és lògic, l'expedició vigatana. Expulsats del somni de la promoció de la manera més cruel i inexplicable, dimarts -dia 1- disputarem el partit pendent contra el Sant Cugat (18h). #SomUEVic