11.03.2018

I, finalment, va arribar el penal!

Han hagut de passar 24 jornades perquè l'equip disposés d'un penal a favor, però val a dir que la pena màxima tan cobejada va arribar en el moment més idoni, en un descompte farcit d'intriga que Carles Roca va decidir de forma magistral.

El partit a La Selva va arrencar de la millor manera. Després d'un inici titubejant, Fredi va pescar una pilota morta nascuda del primer córner i amb un xut precís foradava la xarxa de Tuscà. Corria el minut 7 i el matx es posava de cara. Riky, el capità blauet, tenia la rèplica a les botes al cap de poc, però no sabia decidir l'u contra u davant Reig. El Vic tenia el control del matx, però el joc era massa accelerat i vertical, com si ens trobéssim en els minuts de descompte, encara amb un món per davant. Espina disposava d'una bona opció per banda esquerra, però en última instància la defensa lloretenca refusava a córner. La primera part acabava sense cap més ocasió destacable, però amb un Lloret més amenaçador, en un preludi del que passaria a la represa.

Els segons 45' van arrencar amb els d'Edu Urdiales decidits a capgirar el marcador. El Vic no trobava la manera de treure la pilota amb ordre i criteri, i el sempre perillós Peke avisava amb una gran jugada personal dins la petita. Al cap de ben poc, arribava la igualada: un córner blauet refusat en primera instància era aprofitat, al balcó de l'àrea, per Puntí, qui engaltava un xut perfectament teledirigit que va esquivar el bosc de cames i s'escolava a la porteria vigatana. El gol local va sacsejar definitivament el xoc, que va viure una útima mitja hora disbauxada amb opcions a cada banda, si bé el Lloret va dominar bona part del segon temps. 'Mia' va intentar desfer l'empat ben aviat, però el seu xut va marxar alt per ben poc. Amb el pas dels minuts, ball de targetes i lluita aferrissada per cada pilota, amb un mig camp minat i farcit d'homes. David Busquets va tornar a sortir malparat d'una topada amb un davanter blauet, però va tornar a treure l'esperit indomable per acabar el partit damunt el terreny de joc.

Ja en el descompte, amb els ànims molt crispats, arribava el moment clau. 'Sua', que havia substituït 'Mia' al 79', va ser enganxat clarament per la samarreta quan ja encarava Tuscà. Pena màxima favorable després de 24 jornades, i Carles Roca, El Carter, prenia la responsabillitat. El temps es va aturar, però Roca, impassible, va esperar la caiguda de l'enguantat per situar l'1-2 definitiu en l'electrònic. Amb el temps vençut, el Lloret només va tenir temps de posar la pilota en joc. Pòquer de victòries i setena victòria a domicili per a un equip que va a més i que vol somniar fins l'última jornada.

La setmana que ve, rebem el Sabadell B a la cerca del cinquè triomf en un duel en què el Municipal s'ha de convertir, de nou, en el fortí inexpugnable que tots volem. #SomUEVic