17.12.2017

Perdonar es paga car

Primer mantra del futbol: no perdonis quan en tinguis ocasió, perquè més endavant te'n penediràs. El Vic ha signat avui una primera part per emmarcar, amb un futbol de toc i propositiu, fent gala del seu estil marca de la casa a les botes d'homes tant tècnics com sacrificats pel bé de l'equip i ha tancat el Manlleu durant pràcticament quaranta-cinc minuts. Aquest domini ha tingut un epíleg durant els primers minuts de la segona, però malauradament no s'ha traduit en la cobejada victòria.

El matx ha arrencat amb respecte mutu i poques arribades. Tots dos equips semblaven ser conscients que el partit durava 95' i que no calia cremar totes les naus a les primeres de canvi. Amb el pas del minuts, però, el Vic ha assumit el rol que se li esperava i ha anat tancant el Manlleu al seu camp, empetitint els manlleuencs i agradant-se a base de combinacions i connexions entre homes decisoris com Peque, Gerard Enrich, Roca i Fredi. Per darrere, la defensa no deixava cap opció als del Ter. Roca ha avisat ben aviat amb una incursió per banda esquerra que ha acabat amb un xut rebotat pel pal. S'ensumava el gol vigatà, i no ha trigat a arribar. Peque i Roca s'ha tornat a aliar un cop més: Roca ha xutat al cos de Cristian i Fredi, viu i a lloc, recollia el refús per batre el porter manlleuenc. 1-0 i es feia justícia momentània. A la part final de la primera, hem premut l'accelerador amb ganes d'anar per feina i posar el marcador més en franquícia però no hi ha hagut temps per més.

Després de la pausa, han arribat els minuts claus del matx. Tres ocasions molt clares a botes de Fredi, Peque i sobretot Isma han encetat el segon temps. Ha estat una llàstima, perquè el rival estava grogui i el partit estava a mercè dels nostres interessos. El Manlleu ha mogut banqueta i ha avançat línies. Ha començat a rondar amb més perill la porteria de Reig. Al minut 75, l'exvigatà Martí Soler ha protagonitzat la cavalcada del derbi per banda dreta i ha retallat dins l'àrea. Inapel·lable, el seu xut ha anat a parar al fons de la xarxa, i ha deixat un final obert que ens ha deparat un munt d'ocasions a banda i banda: la més destacada però, un slalom de manual de 'Mia' Valls, que ha culminat la seva aventura personal amb un xut que el travesser ha escopit de mala manera. Érem ja al 89' i el derbi moria sense remei. L'empat s'imposava per força, i tots dos equips continuen en zona mitjana, vetats de moment de la zona noble de la taula.

Al Vic ho ha fet tot per guanyar: hi ha posat l'ambició i el futbol, però li ha faltat la fortuna en els últims metres. El 2018 arrencarem amb més força que mai, i estem convençuts que viurem moltes alegries i victòries plegats. #SomUEVic