06.11.2017

Tocats per la tramuntana

Una tramuntanada imponent va ser la gran protagonista de la primera part ahir a Les Forques. Pràcticament va ser impossible per cap dels dos equips trenar una jugada sense veure's condicionant per l'element regnant a l'Empordà. Malgrat tot, Peque va estar a punt de batre Manzano des del mig del camp amb un xut malintencionat marca de la casa. Els jonquerencs només havien inquietat fins aleshores amb un cop de cap de Revert al 4'. Poca cosa més va donar de si el primer temps, més pendents tots dos conjunts de guardar la roba i apuntalar la defensa per evitar sobresalts contra la ventolera.

A la segona, la tramuntana va decidir donar una treva molt oportuna a tots dos equips, que van poder posar en pràctica finalment el joc aeri i les conduccions amb criteri. Això va afavorir notablement els interessos vigatans. Molt endollats, Roca va acaronar el gol amb un cop de cap. Peque va ser altra vegada el catalitzador per on passaven totes les jugades de perill i va propiciar unes mans molt clares en l'àrea jonquerenca que l'àrbitre no va voler veure. S'ensumava el perill, però, i aviat va arribar el gol vigatà: Peque va picar un córner, Héctor va baixar l'esfèrica amb un toc subtil i Eloi, de voleia, directa a barraca. S'havia fet el més difícil, però encara quedava gairebé mitja hora de matx. La Jonquera va moure banqueta d'immediat i va avançar línies, conscient que el resultat era fatal per als seus interessos. Malgra tot, el Vic aconseguia rebatre amb arguments totes les incursions i escaramusses dels jonquerencs, amb contraatacs que haurien pogut resultar letals, sobretot a botes de Mia i Ignasi. Amb tots els canvis fets, el Vic acaronava una victòria molt valuosa, però l'infortuni ens reservava una jugada truculenta. Un malentès entre Robert i Reig a l'hora de blocar una pilota va acabar amb un xut a boca de canó d'Oriol Pujadas. Era el 88' i els locals aconseguien l'empat in extremis. No hi va haver temps per a més.

Cares llargues i la sensació que el futbol ens tornava a prendre allò que ens havíem guanyat a pols durant gairebé tot el matx. En el sentit positiu, el joc desplegat a la segona part va ser molt vistós i efectiu, i per tant prometedor. L'equip es conjura per vèncer el Farners, el líder del grup, diumenge a les 4 al Municipal. #SomUEVic