27.11.2015

Foragitar l'hivern

Duel d’urgències al Municipal entre el Vic i el Girona B. Tots dos equips necessiten sumar els tres punts de manera imperiosa i agafar oxigen abans de l’aturada hivernal de quinze dies. Després de dues setmanes sense assaborir la victòria, el Vic es vol refer de la derrota de la setmana passada contra el Martinenc i tornar a mirar cap amunt tot sumant uns punts que, a hores d’ara, resulten imprescindibles. Les facilitats i les indecisions a darrere van condemnar l’equip al Guinardó, on va trencar de manera inesperada i brusca la gran solvència defensiva que havia demostrat en les primeres deu jornades de campionat. Precisament el dia que els davanters vigatans es retrobaven amb la porteria rival i recuperaven l’idil•li amb el gol, es pagava un preu molt alt per la manca de concentració en defensa. Per tant, toca refer-se a casa i llepar-se les ferides davant d’un rival en hores baixes que arriba en una situació molt més crítica.

El Girona B era (i és) a priori un dels màxims candidats a la lluita per l’ascens. El projecte esportiu gironí, amb el primer equip a 2A, exigeix que el filial grimpi almenys fins a Tercera Divisió, però de moment els resultats no acompanyen, i les últimes patacades han enfonsat el filial al pou de la classificació. L’experimentat tècnic Nacho Castro, exmíster del Peralada, coneix perfectament la categoria; precisament fa dues temporades aconseguia l’ascens amb l’equip altempordanès en un curs immaculat. A més, el Girona B compta amb grans individualitats i promeses que tard o d’hora explotaran. És per tot això que cal malfiar-se de la trajectòria irregular dels gironins, que voldran reivindicar-se amb l’assalt del Municipal.

Caldrà també estar atent a la infermeria vigatana: la setmana passada a Barcelona, Salvanyà i Ferrer van tenir baixes sensibles com ara les d’Isma, Adri i Tuneu (que van jugar a mig gas) i el bigolejador Puigdesens, que va demanar el canvi a les acaballes del matx. Aconseguir els tres punts serviria per allunyar records funestos de l’hivern passat. Justament fa un any el Vic aconseguia l’última victòria del 2014 contra el Tecnofutbol a Can Dragó. Després d’aquella tràgica aturada de quinze dies, es va iniciar una travessia duríssima per un desert d’onze partits sense conèixer el triomf. Amb la lliçó ben apresa, els vigatans faran mans i mànigues per arribar als 22 punts i afrontar els dos últims partits de l’any (contra l’Horta i La Jonquera) amb les espases ben amunt.