22.09.2017

La Fundació UE Vic fa la lectura d'un manifest en defensa de la llibertat i la democràcia

Aquesta tarda, jugadors, cos tècnic i membres del patronat que formen la família de la Fundació UE Vic, han fet la lectura d'un manifest en defensa de la llibertat, la democràcia i de les institucions catalanes arrel dels fets succeïts aquests darrers dies.

La lectura, que ha tingut lloc a les grades del Municipal, ha anat a càrrec del director esportiu de l’entitat, Ramon Carrascal. A més, s’ha desplegat una pancarta –que més tard s’ha penjat al costat del camp annex a vista del públic- amb el lema ‘L’ESPORT AMB LA DEMOCRÀCIA’. A continuació adjuntem el manifest complet.

"La Fundació Unió Esportiva Vic ha optat decididament pel foment d’uns determinats valors dels quals n’hem fet bandera i que, en termes esportius, es podrien concretar dins el concepte de ‘JOC NET’.

Jugar net no vol dir només no excedir-se en el joc agressiu, sinó que també implica: respectar els companys i contraris, establir una relació de bona entesa entre tots els membres de l’entitat i , en definitiva, procurar que la nostra actuació, dins i fora del terrenys de joc, mantingui sempre un elevat grau de dignitat.

Aquests valors que s’invoquen al servei dels esportistes i del seus familiars, són també d’aplicació i exigència pel conjunt dels nostre país.

Malauradament els valors de RESPECTE, DEMOCRÀCIA I DIGNITAT han estat recentment conculcats per aquells que no ens respecten, que no toleren l’expressió democràtica de la llibertat, i que menystenen la nostra dignitat com a poble.

Amb la perversió del llenguatge i amb l’arbitrària utilització de la força intimidadora, pretenen obtenir la nostra renuncia i submissió.

En el món de l’esport això és ‘JUGAR BRUT’ i, en conseqüència, radicalment contrari als nostres valors. Per això, la nostra resposta serà serena, però ferma.

Sabem que ens espera un partit ple d’adversitat, però des d’aquest terreny de joc la gent de la Fundació Unió Esportiva Vic volem manifestar que amb la força dels nostres valors i la força del nostre sentiment col·lectiu, guanyarem aquest desafiament mantenint-nos fidels a la nostra manera d’entendre el ‘JOC NET’.

Visca la Fundació. Visca la democràcia. I visca Catalunya!"