22.11.2015

Una loteria sense premi

En futbol, les estadístiques no serveixen absolutament per a res. I, si no, que els ho demanin als jugadors del Martinenc i del Vic. Fins diumenge, els del Guinardó només havien encaixat un gol com a locals en tota la temporada i els vigatans mai havien estat capaços de marcar-ne més de dos. La combinació d'aquests dos ingredients -solidesa defensiva local i escassetat golejadora visitant- no feia preveure que el de diumenge hagués de ser un partit boig i carregat de gols. Però els jugadors es van encarregar de desmentir-ho i van perforar la porteria rival en set ocasions per situar un extraordinari 4 a 3 en el marcador. El Martinenc va aprofitar les badades defensives blanc-i-vermelles per marcar els seus quatre gols i endur-se els tres punts. En el cas del Vic, en canvi, el dia que la pólvora responia, la trinxera feia figa, i va marxar amb les mans buides del Municipal del Guinardó.

La primera part va condemnar els vigatans, que ja perdien per 2 a 0 quan encara no s'havia arribat al minut 20 de partit. Després d'uns instants inicials de tempteig en què el Vic va semblar portar la iniciativa, el Martinenc es va avançar amb un cop de cap de Xavi Pérez. El davanter local va rematar una falta servida des de la banda dreta a plaer, sense cap tipus de marcatge per part dels defenses osonencs. Era el minut 14 i el gol va deixar noquejat el Vic, que instants després va encaixar la segona diana de l'enfrontament. El conjunt visitant va perdre la pilota al mig del camp i el Martinenc ho va aprofitar per construir un ràpid contracop que Sergi Arranz va culminar amb un tret creuat impossible per a Reig.

Isma i Tuneu no van sortir en l'onze inicial i se'ls va trobar a faltar. El mig del camp es va convertir en un autèntic desert durant tota la primera meitat i això dificultava que el Vic pogués articular les transicions entre la línia defensiva i l'atacant. Malgrat aquestes deficiències, que Salvanyà va resoldre a la represa, els blanc-i-vermells van retallar distàncies al minut 21: Peque va ser objecte d'un penal clar que ell mateix es va encarregar de transformar.

Amb el 2 a 1 al marcador, el Vic va fer un pas endavant i Macias va poder empatar en una rematada que va aturar el porter local. El Martinenc, per la seva banda, feia mal amb jugades pel carril esquerre d'Arranz i Peque (batejat amb el mateix nom que el jugador vigatà). Al 34, Aleix Vall va ampliar distàncies pels locals amb una rematada de cap que novament va treure les vergonyes de la defensa vigatana. El 3 a 1 podria haver estat definitiu, però el Vic va seguir lluitant i Pep Puigdesens va aprofitar un refús del porter local per retallar distàncies abans de la mitja part.

A la represa, els homes de Jordi Salvanyà van sortir molt endollats. El míster osonenc va introduir Tuneu i Roca, dos homes que van apuntalar el mig del camp i van donar profunditat a l'onze blanc-i-vermell. El Vic va agafar les regnes del partit i Pep Puigdesens va aconseguir l'empat al minut 55: el killer vigatà va enviar la pilota a la xarxa amb un potent xut creuat després d'una jugada trenada per Roca i Peque.

Però l'alegria va durar molt poc. Malgrat haver anat a remolc del Vic durant tot l'inici de la segona meitat, el Martinenc va aprofitar un nou desajust defensiu local per avançar-se. Els locals van robar la cartera a Busquets en zona de construcció i van aconseguir el quart gol de la seva renda amb una rematada de l'incombustible Arranz.

Després de tot l'esforç esmerçat per empatar el partit, el gol va ser un gerro d'aigua freda pel Vic, que es va quedar sense esma. Els homes de Jordi Salvanyà van lluitar fins el final però no van aconseguir apropar-se amb perill a la porteria d'Álvaro. Diumenge van marcar tres gols per primera vegada aquesta temporada, però les ironies del futbol van voler que el capital golejador s'esfumés a l'aire. Amb la derrota, els vigatans cauen en la classificació i se situen setens a sis punts del líder, el Mollet.

MÉS FOTOGRAFIES: Podeu consultar totes les fotografies del Martinenc-Vic a l'àlbum del Facebook de la Fundació UE Vic.