14.05.2017

El derbi és vigatà

El derbi no ha decebut les expectatives i ha tingut tots els elements propis dels duels elèctrics i apassionants entre veïns. El Vic, però, ha estat superior i ha aconseguit una victòria justa davant d'un rival molt ferit per les circumstàncies.

La primera part ha estat un monòleg vigatà. Els homes de Rafa Rodríguez i Xevi Melero han sortit amb les idees molt clares i una determinació mossegadora. La maquinària del mig del camp rutllava al a perfecció i trobava aliats constants per banda i amb Roca i Peque movent-se còmodament entre línies. S'ensumava el perill i el gol no ha trigat a arribar. Roca -de nou, amb la batuta a la mà, ha vist la incursió per banda esquerra de David Busquets, qui ha connectat una centrada precisa que Peque s'ha encarregat de rematar de cap de forma esplèndida, teledirigint l'esfèrica fora de l'abast de Charli. Tiralínies perfecte que situava els vigatans amb avantatge en l'electrònic en el minut 14. La pluja tampoc no ha volgut perdre's el derbi i ha castigat amb força els vint-i-dos protagonistes davant l'expectació d'una tribuna avui plena com un ou. El Tona només aconseguia apropar-se als dominis de Reig amb faltes molt llunyanes i córners sense perill. Una altra bona combinació entre Puigdesens i Peque hauria pogut donar encara més avantatge abans del descans.

A la segona, els tonencs han sortit més decidits, conscients que només els valia la victòria per continuar somniant en la permanència. En el minut 60 ha arribat la jugada polèmica del matx: l'àrbitre ha anul·lat un gol tonenc a instància del línier per fora de joc. El Vic, però, ha sabut esperar el moment idoni i ha colpejat sense pietat al contracop: 'Mia' Valls ha conduït una contra fulgurant i ha assistit Roca, qui ha fet gala de la seva classe innata per plantar-se davant Charli i batre'l a plaer. El segon gol vigatà ha arribat en moment immillorable, ja que cinc minuts després el Vic es quedava amb deu per expulsió d'Aleix Velasco per protestar. El Tona encara ha disposat d'un lliure indirecte dins l'àrea petita de Reig, però tampoc així ha pogut foradar la porteria vigatana.

En el tram final de partit, una nota positiva: Álex Cañadilla ha reaparegut després de superar la seva lesió. Sense temps per a més, els aficionats vigatans han pogut gaudir d'una victòria treballada després d'un bon partit de tot l'equip. Diumenge que ve, també al Municipal, rebrem el Sants, actual segon classificat.