12.05.2017

Derbi amb aspiracions diferents

Vic i Tona arribaran al derbi osonenc d'aquest diumenge al Municipal amb objectius molt diferents. El punt sumat a Sant Cugat (1-1) la passada jornada ha permès als vigatans arribar a la xifra de 43 punts i assolir d'aquesta manera la permanència matemàtica. Per la seva banda, els tonencs necessiten els tres punts si volen seguir lluitant per mantenir la categoria en un final de lliga d'infart a la part baixa de la taula.

El conjunt quadribarrat -en descens directe i havent sumat només 3 dels últims 15 punts- no podrà comptar amb seu tècnic, Miquel Muñoz, després d'haver vist la cartolina vermella en la derrota del passat diumenge contra el Sants (2-1) a l'Energia. Per contra, el Tona sí que podrà comptar amb Aitor Angulo i Eveli Noguera que ja han complert sanció i estaran disponibles per a la visita de diumenge. El derbi també significarà el retorn d'Adrià Tuneu al feu vigatà després de la seva sortida la temporada anterior.

Per la seva banda, els de Xevi Melero i Rafa Rodríguez arriben al derbi amb l'objectiu d'escalar posicions i acabar el més amunt possible. Els ausetans miraran d'aprofitar l'empenta de l'afició del Municipal per endur-se els tres punts. Actualment, el Vic és vuitè amb 43 punts, 12 més que el seu rival. Per a la cita de diumenge, els vigatans no podran comptar amb Isma, després de rebre una doble amonestació contra el Sant Cugat, ni tampoc ho podran fer amb Ivan ni Rachid per lesió. Qui tornarà a la llista després de complir sanció serà Peque i l'acompanyarà Àlex Cañadilla que ja ha rebut l'alta mèdica després de diversos mesos de lesió.

Si s'haguessin de fer apostes, segurament l'empat rondaria pel cap de molts seguidors. De fet els últims tres precedents han acabat en taules. Un empat a zero al Municipal i dos empats a un gol a Tona -l'últim en el partit de la primera volta- són els resultats que ens han deixat les cites anteriors.

Tot i les diferents dinàmiques i objectius, ambdós equips arriben a la cita amb la motivació i les ganes que sempre comporta un partit d'aquestes característiques. Vic i Tona miraran de trencar la ratxa dels derbis i donar una alegria a la seva afició.