28.04.2017

Apuntalar la permanència

Ara sí que enfilem la recta final de competició. Amb només cinc partits per finalitzar la lliga, toca fer un pas en ferm i decisiu cap a la permanència matemàtica. Atès l'escàs botí que els vigatans han aconseguit lluny del Municipal durant tota la temporada (dues victòries, contra Hermes i Manresa), és obvi que cal assegurar tots els punts que queden per disputar a Vic: nou, en concret. D'això dependrà poder respirar tranquils com més aviat millor.

El primer escull que cal superar es diu San Juan de Montcada. Els homes de José Pinti -que precisament aquesta setmana anunciava el seu adéu a finals de temporada- continuen aferrats al somni de la salvació i amb 35 punts ara mateix aconseguirien el seu propòsit, ja que ocupen la 12a posició. La jornada anterior aconseguien una victòria contra un rival directe, el Tona, al seu fortí de La Bombonera. Després de dos exilis forçats imposats per la Federació, el San Juan ha demostrat que no dóna cap batalla per perduda.

Xevi Melero i Rafa Rodríguez són conscients que els partits del Municipal són autèntics match-balls i voldran encomanar el mateix esperit i determinació que ha permès l'equip guanyar els tres últims duels com a local (Ripollet, Avià i Lloret). Pel compromís de diumenge, Robert és baixa segura per acumulació de targetes, mentre que Gerard Enrich i Oscar Gely podrien reaparèixer. Reig tornarà sota pals després de complir partit de sanció al Masnou.

En el partit d'anada, el Vic no va saber adaptar-se a les dimensions de La Bombonera i queia per 2-0 en un duel de clar domini local marcat per les expulsions de Gerard Enrich i David Busquets. Esperem que diumenge s'inverteixin els papers i els preuats tres punts es quedin a Vic.