21.04.2017

Per Sant Jordi, un desig: 3 punts al Maresme

Després de l'aturada de Setmana Santa, la Primera Catalana arrenca de nou per afrontar els sis últims partits de la temporada. Els vigatans van fer els deures contra el Lloret i han gaudit d'unes vacances merescudes i relaxants en novena posició amb 39 punts. La recta final de competició ha de servir per intentar sumar el màxim de punts possibles i acabar el curs amb els ulls posats en la cinquena plaça, objectiu, a hores d'ara, assequible, ja que només és a tres punts de distància. Tres partits a domicili i tres al Municipal dictaran sentència.

El primer compromís no serà gens fàcil. El Masnou és penúltim i haurà de signar un final de lliga perfecte per salvar-se d'un descens que crema, i més amb la previsible allau de descensos compensats que pot afectar tots dos grups de Primera Catalana, arrossegats per la mala dinàmica dels catalans de Segona B. Els mansovins voldran esquivar de totes totes un segon descens consecutiu (van baixar la temporada passada de Tercera Divisió) i són conscients que el primer pas és no deixar escapar cap punt del Maresme. El seu tècnic, Juan Carlos Torres, va entomar el repte de salvar l'equip després del nefast inici protagonitzat per Walter Pandiani a la banqueta. El joc i la intensitat del Masnou ha guanyat enters amb el pas dels mesos, però els resultats no han acompanyat i es troben al límit del precipici. Malgrat tot, en l'última jornada, treien pit i s'imposaven a Tona (0-1) contra un rival directíssim.

Els de Xavi Melero i Rafa Rodríguez volen treure el màxim profit de la situació crítica dels locals i sumar la tercera victòria a domicili. Conscients que els mansnovins poden ser presa de les urgències i les angoixes, els tècnics plantejaran un xoc de cap fred que permeti desplegar el joc i l'estil vigatà i treure tot el suc de les ocasions de gol. A la porteria, hi tindrem novetats. Reig, sancionat, es perdrà el compromís i Sergi Escalé està tocat, o sigui que Arnau Sòria, enguantat del filial, es perfila com a titular. Per altra banda, Gerard Enrich i Òscar Gely seran dubte fins a última hora. Joan Torné torna a la convocatòria després de complir el partit de sanció.

L'expedició vigatana espera tornar a La Plana amb la rosa, el llibre i tres punts més per acabar de gaudir d'una Diada de Sant Jordi ben completa. El matx, que arrencarà a les 12h, es podrà seguir com sempre a través del compte oficial de Twitter.