01.04.2017

Els equips de l'acadèmia algeriana de l'Espanyol visiten la Fundació UE Vic

Una seixantena de jugadors i tècnics de l'escola de futbol que l'Espanyol ha posat en marxa a Algèria van visitar entre dimecres i dijous els equips de la Fundació Unió Esportiva Vic. Concretament, sis conjunts de l'acadèmia algeriana es van desplaçar fins al Municipal en el marc de l'estada esportiva que han dut a terme a Catalunya els últims quinze dies. La Fundació és l'única entitat esportiva de la comarca que els ha acollit a les seves instal·lacions. "Ens van fer la proposta i no vam saber dir que no perquè es tractava d'una oportunitat única per als nostres esportistes de conèixer jugadors molt ben formats i provinents d'un altre país", explica el director esportiu del club, Ramon Carrascal.

Els dos alevins vigatans, el Cadet B, els dos benjamins i el Prebenjamí es van enfrontar contra els equips de les seves categories de l'acadèmia algeriana en diversos partits amistosos. Se'n van celebrar tres dimecres i tres més dijous, enmig d'un clima "festiu i alegre", en paraules dels organitzadors. Precisament, el director de l'escola de futbol de l'Espanyol a Algèria és el vigatà Jordi Saus, que té una estreta vinculació amb el projecte esportiu de la Fundació. Tant ell com Carrascal van destacar el "valor intercultural i enriquidor" de la visita tant pels joves vigatans com pels algerians. Vist l'èxit de la cita, les dues institucions no descarten repetir quan els equips blanc-i-blaus d'Algèria tornin a visitar Catalunya.