12.03.2017

El sènior apel·la a l'èpica per derrotar el Manlleu en el derbi osonenc i referma les opcions d'ascens

Fins dissabte, el Manlleu 'B' no havia encaixat cap derrota en tota la temporada. Els homes d'Albert Santanera són líders indiscutibles de la categoria i havien guanyat tots els partits, exceptuant un empat contra el Sant Quirze. Però dissabte es van topar amb el sènior de la Fundació UE Vic, un equip que tampoc coneix la derrota des que fa un mes Ramon Ferrer i Martí Creus es van fer càrrec de la plantilla. Amb aquestes credencials, els vigatans es van presentar al Municipal de la capital del Ter i el van assaltar sense contemplacions. Van fer cinc gols al Manlleu (4-5) i van sumar una victòria que els situa segons i referma la seva candidatura en la lluita per l'ascens.

El partit va començar malament per als blanc-i-vermells. Els locals es van avançar tot just al minut set amb una jugada per l'esquerra. Però els errors del Vic es van acabar aquí. Els homes de Ferrer i Crespi van jugar bé les seves cartes i van aprofitar les sortides al contracop per mossegar la porteria rival. Amb aquest plantejament, no només van donar la volta al marcador sinó que van situar un contudent 1 a 4 a l'electrònic a l'arribar al descans.

A la represa, el Manlleu va recórrer al fons d'armari per retallar distàncies fins al 3 a 4. El Vic va patir de valent per mantenir el mínim avantatge i, al minut 89, les opcions dels vigatans van semblar esfondrar-se quan Carles Álvarez va empatar el partit. El gol semblava un escull insalvable, però als ausetans encara els quedava una arma: apel·lar a l'èpica. I això van fer. Al 94, Martín va penjar una pilota dins l'àrea a la desesperada i Fouad la va pentinar amb el cap per enviar-la al fons de la xarxa. Era el definitiu 4 a 5. Un gol que certifica el moment dolç del conjunt sènior de la Fundació i que manté més vives que mai les opcions de pujar de categoria.