15.11.2015

Derbi encallat

Sis anys després, el Vic i el Tona es van tornar a veure les cares en competició oficial. Sis temporades enrere, els conjunts osonencs es van enfrontar a Primera Regional. Diumenge, en canvi, van batre's com a equips de Primera Catalana. Vigatans i tonencs arribaven al duel comarcal amb opcions de fer un salt endavant a la classificació que els situés en zona d'ascens. Però, com sol passar en els derbis, la pressió ambiental del Municipal de Vic i la igualtat de les forces de cada conjunt van acabar generant un partit gris, amb poques ocasions i cap dominador clar. L'empat incial es va mantenir fins al final de l'enfrontament i els dos equips es van endur un punt que els permet seguir vius en la lluita per la primera plaça.

Durant els primers quaranta-cinc minuts els dos equips es van professar molt de respecte. Ningú volia arriscar i la pilota es mantenia estancada a una minada zona de mitjos. El Vic no va ser capaç de fer-se amb el control de la possessió i això va dificultar que es trobés còmode damunt del terreny de joc. Només Buceto, amb grans cavalcades per la banda dreta, aconseguia inquietar la defensesa visitant, però tampoc trobava la manera de concretar el perill. Tota la pólvora de la primera meitat es va concentrar en un servei de falta enverinat de Peque que es va anar tancant fins a sortir fregant el travesser.

A la represa el Vic va sortir més endollat. Salvanyà va moure fitxes per intentar desllorigar el partit i va introduir Pep Puigdesens per Joan Torné en un canvi clarament ofensiu. La substitució va donar un plus d'ofensivitat als locals, que van començar a acostar-se a la porteria de l'exvigatà Fran amb més regularitat. Al minut 60, John Buceto va estar a punt d'inaugurar el marcador amb una rematada de cap que l'enguantat visitant va aturar amb una estirada espectacular. Instants després, Carles Roca va caçar una pilota dins l'àrea i va encarar Fran, que va salvar l'u contra u amb una gran intervenció.

Després de les dues ocasions errades, la brillantor local es va apagar. El Tona ho va aprofitar per intentar colpejar en alguna jugada per la banda esquerra, però mai no va estar encertat. Crivillé, amb un tret creuat que va treure Reig, i Baruc, que va xutar desviat, són els únics jugadors tonencs que van mossegar amb una mica d'esma la porteria local.

Al final, el temps reglamentari es va esgotar sense gols. Amb el puntet sumat, just si tenim en compte el que es va veure damunt la gespa del Municipal, el Vic cau dos llocs a la classificació però es manté viu en la lluita pel liderat. Ara els vigatans són cinquens amb 19 punts, a tres del Mollet, que ocupa la primera plaça. La setmana que ve al camp del Martinenc tocarà provar d'assaltar el cim novament.