21.03.2017

La Fundació UE Vic posa en marxa la primera AMPA d'un club de futbol de Catalunya

La Fundació Unió Esportiva Vic ha constituït aquest any, coincidint amb l'arrencada de la segona fase de la temporada, la primera Associació de Pares i Mares d'un club de futbol català. Es tracta d'una iniciativa pionera, ja que, fins ara, cap entitat esportiva disposava d'una AMPA que representés els interessos de les famílies i facilités la interlocució amb els responsables de la institució.

L'associació de pares i mares de la Fundació està representada per un progenitor de cadascun dels equips. Cada plantilla ha escollit un dels pares i mares d'algun jugador perquè s'integri a l'AMPA. "El nostre objectiu és fer el que s'està fent a totes les escoles", explica el director esportiu de la Fundació UE Vic, Ramon Carrascal. "Seguim aprofundint en la línia del que sempre hem defensat: que els clubs poden i han d'actuar com a centres educatius que formen persones; en el nostre cas, en l'àmbit de l'esport", afegeix Carrascal.

L'AMPA és una eina d'interlocució entre el club i les famílies. Per una banda, els responsables de l'entitat fan arribar informació d'interès als pares i mares i, de l'altra, ells traslladen les inquietuds a la direcció i fan propostes. "És bidireccional", apunta el director esportiu, ja que "ens expliquen com evolucionen els equips, les inquetuds dels seus fills, ens fan arribar les coses que funcionen, però també tot allò que cal que millorem". "Volem que ens detectin el que falla per arreglar-ho i anar creixent com a institució", rebla Carrascal.