13.11.2015

Derbi d'alt voltatge

El Municipal de Vic es vestirà de gala aquest diumenge per acollir, tres temporades després, un altre derbi comarcal. Queden lluny ja els últims derbis contra el Manlleu a 3a divisió: l’últim es va viure la temporada 12-13, i va acabar en taules, amb gols de Poves i Fortet. Després de dues temporades consecutives a Primera Catalana, sense rival osonenc amb qui batre’s, el Vic rep un Tona que es presenta com un dels equips revelació de la categoria.
El Tona va aconseguir l’ascens la temporada passada a Primera Catalana, després d’un curs espectacular. Aparentment la seva adaptació a la nova categoria ha estat vertiginosa, i ha demostrat que pot tenir molt a dir en l’any del seu debut. Ara mateix és cinquè amb disset punts, a un sol punt dels vigatans. Els tonencs aposten per una combinació d’experiència i joventut: homes com l’il•lustre exvigatà Jordi Pla, Aitor Angulo, l’exporter del Vic Fran i Baruc Nsue, comparteixen vestidor amb jugadors molt més joves i inexperts. Els de Xavi Melero i Rafael Rodríguez són especialment forts a casa, però també han demostrat solvència lluny de Tona, amb victòries contra el Girona B i el Molletense.
El Vic arriba a la cita amb el derbi en un bon moment. Després de reconciliar-se amb la victòria dissabte passat contra l’Abadessenc, ha recuperat el pols pel liderat –tercers a un punt de Manresa i Mollet – i voldrà tornar a sumar tres punts per aconseguir una victòria de prestigi contra l’equip veí. Com bé apuntava el tècnic vigatà, Jordi Salvanyà, la categoria està d’allò més apretada, i els resultats dels partits són molt ajustats, amb poques golejades i en què mantenir la porteria a zero és essencial per mirar cap amunt. Precisament Reig només ha encaixat set gols en deu partits, i és, juntament amb Pol, del Mollet, el porter menys golejat del grup. Isma és baixa segura per acumulació de targetes, i s’està pendent de la recuperació de Macias en línia atacant. En cas d’aconseguir la victòria, el Vic podria optar de nou al liderat del grup.
Un derbi és sempre un partit diferent, i els jugadors en són ben conscients. Se’n parla durant tota la setmana i tots dos equips voldran imposar-se a l’altre en un cop d’efecte tant a la taula classificatòria com a nivell moral. S’espera una lluita fratricida al mig del camp, i les defenses voldran contrarestar les opcions atacants, però també cal recordar que els derbis solen ser partits que es poden decidir per una genialitat o una jugada a pilota parada. En definitiva, un partit ben atractiu entre dos equips en forma que voldran alçar-se amb quelcom més que tres punts.