03.02.2017

L'hora de la unitat

Una setmana després del malson viscut a Llagostera, el Vic torna al Municipal per afrontar un dels partits més delicats de la temporada. Sense conèixer encara la victòria aquest 2017, l'equip viu amb el neguit lògic i corsecador d'haver sumat només dos dels últims dotze punts. La imatge mostrada a Llagostera ha de suposar, per força, el punt d'inflexió necessari per remuntar la situació i tornar a recuperar les sensacions de l'any passat. Si bé l'empat inesperat i in extremis contra Hermes va ser completament injust, és evident que s'ha perdut part de l'espurna en el joc, fet accentuat pel llast de lesions de llarga durada que l'equip acumula. A Llagostera es va tocar fons i ara només toca remar cap amunt i tots en la mateixa direcció.

El Martinenc viu una situació molt semblant. Arriba també després d'encaixar una derrota molt dolorosa al Guinardó contra el Tona (0-2) i amb l'eterna assignatura pendent de reenganxar-se al grup capdavanter. Els 'diables vermells' s'han mostrat molt irregulars durant tota la primera volta, sense encadenar la ratxa necessària per escalar i postular-se com a candidat per a la lluita per l'ascens. L'equip dirigit per Miguel López ha patit també moviment de plantilla al llarg del curs, amb la marxa, per exemple, de Sergi Estrada, i l'alta del davanter Roland Garros, que es perdrà el matx per sanció. L'exmanllenuenc Barragán torna a ocupar la porteria dels del Guinardó, després de lesionar-se greument en el partit d'anada.

Per tant, qui aconsegueixi batre el rival i sumar els preuats tres punts aconseguirà un triple: desfer-se d'un rival directe mantenint-los a ratlla en terra de ningú, allunyar fantasmes i crisis d'identitat i de retruc fer un pas endavant en l'engraellat. Qualsevol altre resultat seria fatal per als interessos vigatans. Els misters recuperen Torné i potser Carrascal, però perden Cañadilla (greument lesionat al menisc a Llagostera i que diu adéu a la temporada) i 'Mia' sancionat. La lesió de Cañadilla s'afegeix a la fatídica llista negra de lesions de llarga durada encetada per Joel i ampliada per Hector: baixes sensibles en totes les línies que potser caldrà suplir amb noves incorporacions.

De moment, però, l'objectiu primordial -des d'on s'ha de cimentar la recuperació i les bones sensacions-, és sumar els tres punts contra un rival molt complicat i també assedegat de victòria. La resolució, aquest diumenge a partir de les 4.