09.11.2015

Gil Orriols: "El més important és que els nois gaudeixin amb el que estan fent. Les victòries vindran al darrere"

Educar, créixer a nivell humà i gaudir. Aquests són els tres conceptes claus que Gil Orriols vincula al futbol. El director de l'Àrea Metodològica de la Fundació va donar dilluns el tret de sortida al Programa de Conferències Pedagògiques de la Fundació amb la xerrada "El desenvolupament del jove esportista". Orriols va enumerar els elements fonamentals per a garantir el ple creixement personal dels joves que juguen a futbol i va defensar la necessitat d'aplicar a l'esport les eines d'ensenyament que s'utilitzen a l'escola. L'acte va tenir lloc al Mas Osona i va comptar amb l'assistència del regidor d'Esports de l'Ajuntament de Vic, Titi Roca.

"Volem educar els nostres nois i nois, no volem que les ganes de guanyar ens enceguin", va explicar el tècnic, que està convençut que les victòries són "la conseqüència de fer la feina ben feta". En aquest sentit, el director de Metodologia va afegir que el cos tècnic de la Fundació no treballa perquè "els jugadors guanyin sempre, sinó perquè aprenguin a competir". Orriols va explicar que han planificat la temporada en base a dos projectes paral·lels: l'educatiu i l'esportiu. "L'educatiu està vinculat directament a l'aprenentatge de l'escola, mentre que l'esportiu se sustenta gràcies a l'anterior", va matisar.

Orriols va fer una defensa aferrissada de la figura de l'entrenador, que considera "vital". "Cal valorar la seva feina, perquè són educadors, peces fonamentals per al desenvolupament dels nostres esportistes", va assenyalar. Pel director de Metodologia, els tècnics no són "monitors", sinó "professionals de l'àmbit de l'esport". Orriols considera que el seu paper és fonamental per garantir que els joves aprenguin a jugar a futbol i n'aprofitin tots els avantatges. I és que, pel responsable metodològic, l'esport és una eina per a facilitar la inserció social i l'adquisició d'hàbits saludables dels nois i noies que en practiquen.

Abans de la xerrada, el director executiu de la Fundació, Ignasi Puig, va presentar Orriols, a qui va definir com "l'entrenador dels entrenadors". Puig va remarcar la voluntat de la institució d'esdevenir un motor de transferència de coneixement en l'àmbit de l'esport: "Volem ser una eina útil no només pels pares, mares i jugadors, també per la ciutat i el nostre entorn". El director executiu també va avançar que la propera conferència, que tornarà a tenir lloc al Mas Osona, girarà entorn de la nutrició.