29.01.2017

Punt d'inflexió després del naufragi

Poques conclusions positives es poden treure del matx d'aquesta tarda contra el Llagostera 'B'. El Vic no ha sabut ni entrar ni gestionar un partit que de seguida s'ha posat costa amunt, amb el gol matiner de l'exvigatà Òscar Almendros al minut 5'. Una jugada per banda esquerra conduïda per el menut i habilidós davanter ha acabat amb un remat a plaer, impossible per a Reig. El gol ha estat fruit de l'arrencada fulgurant i revolucionada d'un filial crescut i enratxat que ha pressionat de valent durant un primer quart d'hora en què els vigatans no han aconseguit trenar cap jugada de mèrit. Només Robert i Roca han aconseguit inquietar el flanc dret llagosterenc, però amb centrades inofensives. Amb el pas dels minuts, s'ha equilibrat la possessió, però els puntes del filial es mostraven incisius i mossegadors mentre que el Vic es perdia en un mar de cames en terra de ningú. Sense concessions a darrere, el Llagostera 'B' es trobava còmode i no ha renunciat a ampliar l'avantatge. Per contra, nosaltres només ens hem apropat als dominis locals a còpia de faltes llunyanes que no trobaven rematador o córners massa ajustats.

El guió no ha canviat gaire a la segona, però de seguida un altre contratemps s'ha afegit a la llista de maldecaps per als místers: Cañadadilla, ranquejant ja a la primera, havia d'abandonar el terreny de joc. Quim el substituïa a la cerca de més profunditat , però no hi ha hagut manera d'inquietar la porteria local. Mentrestant, prop dels nostres dominis, una falta a priori inofensiva es convertia en una arma letal per als interessos vigatans: en una ràpida mostra d'estratagema, el filial ens agafava desprevinguts i Jordi Maymí es plantava davant Reig per batre'l sense oposició. Cop baix que hem mirat de retornar a l'acte, amb la millor ocasió vigatana: Gerard Enrich connectava un cop de cap malintencionat al cor de l'àrea que Pol Busquets, infranquejable avui, s'encarregava de refusar en l'últim instant. En plena davallada, arribava la sentència: un míssil anomenat Pere Espuña entrava en estampida a l'àrea visitant i era travat amb claredat. Penal clamorós que Almendros s'encarregava de transformar. Mia, que havia entrat en lloc d'Adri, ha vist dues grogues en cinc minuts i ha hagut d'enfilar el camí dels vestidor abans d'hora. Un trist epíleg per una tarda per oblidar.

Diumenge al Municipal (16h) nova oportunitat per reivindicar-se i aconseguir la primera victòria del 2017. A davant, un Martinenc ferit amb qui empatem a 25 punts.