15.01.2017

Tarda funesta

El fred garratibant i la pobra assistència de públic ja feien presagiar una tarda d'hivern complicada al Municipal, i els pitjors auguris s'ha complert pels volts de les sis, amb el xiulet final de l'àrbitre, un dels protagonistes del matx.

El partit arrencava molt de cara, amb un penal favorable al minut 18', després d'una genialitat de Robert Busquets per banda. Peque, infal·lible, no perdonava i encetava el marcador. El Farners, però, no ha vingut a estirar les cames i de seguida ha ensenyat credencials, amb uns primers compassos en què ha estat el clar dominador. Riqui Solà aprofitava un refús de Reig per posar la igualada en l'electrònic. No havia passat ni mitja hora, i tots dos porters ja havien entomat un revés cadascú. El Vic semblava còmode en aquest intercanvi de cops, i altre cop Robert cavalcava per banda dreta per col·locar una centrada mil·limètrica a la bota de Torné, que batia Blanquera per segon cop. Primer gol de Torné aquest curs, que permetia avançar de nou els vigatans.

Amb un eix de la defensa inèdit per la lesió d'Hector, avui debutava Sergi Abad, que ha demostrat maneres i serenor. Malgrat tot, el Farners aprofitava l'última jugada de la primera per establir l'empat momentani. Una falta escorada per banda dreta permetia Rosell rematar de cap al segon pal, en un possible fora de joc no assenyalat.

A la represa, el Vic ha sortit endollat i mentalitzat a tornar desequilibrar el duel. Els selvatans han patit escomeses durant deu minuts i han esperat, hàbils, les seves opcions al contracop. El minut 58 arribava una jugada que determinaria el fat del matx: Aleix Velasco ha vist la segona groga després de frenar una incursió de Yaya en zona de tres quarts. Rigorosa per a molts, l'àrbitre no ha dubtat i enviava el vigatà cap al vestidor. Amb mitja hora encara per endavant, el Farners s'ha fet amo i senyor de la possessió i del metrònom. Des de la banqueta s'ha intentat moure fitxa amb l'entrada de Cañadilla, però just abans que es realitzés el canvi, Riqui Solà feia el gol de la tarda, amb una gardela imparable que s'escolava per tot l'escaire de la porteria de Reig. L'estocada ha estat punyent i ferotge, i el Vic ha vist com, amb deu i el marcador en contra, la proesa era pràcticament inabastable. Gerard Muñoz, en una altra escaramussa a la contra, s'encarregava de confirmar els pitjors pronòstics i marcava el quart per a un Farners avui molt inspirat en els metres finals.

El Vic perdia una gran oportunitat de situar-se en zona noble i es queda amb 24 punts, vuitè a la taula. Diumenge que ve, també al Municipal, tindrem ocasió de rescabalar-nos si guanyem la Fundació Hermes.