13.01.2017

Oportunitat d'or

Els capricis del calendari han volgut que el matx que clourà la primera volta de competició aquest diumenge al Municipal (16h) sigui un duel trepidant i de màxima importància. Vic i Farners arriben a la cita en moment òptim i amb les espases desembeinades per donar una estocada al rival. Tan sols un punt separen els de La Selva i els d'Osona, tots dos encimbellats a la part alta de l'engraellat però amb ganes de coronar el cim dels escollits.

Després d'esgarrapar un empat agònic a última hora a L'Energia, el Vic vol treure petroli del Municipal -fins ara gairebé inexpugnable- i convertir-lo en la plataforma de llançament fins a cotes altes i ambicioses. Amb una targeta de presentació de setze punts de vint-i-un possibles com a local, el conjunt del tàndem Xevi-Rafa sap que no hi ha millor manera de tancar la primera volta que amb una altra victòria davant l'afició. La sequera de triomfs lluny de casa fa que els vigatans no puguin deixar escapar punts d'Osona. David Busquets torna a la convocatòria després de complir tres partits de sanció , i Gil també estarà a disposició dels misters. Hector és baixa segura, encara pendent del diagnòstic del genoll malmès diumenge passat contra el Sants.

El Farners de Nacho Castro (ex Girona 'B' i Peralada) arriba en un moment dolcíssim: quatre victòries en el darrers cinc compromisos ha catapultat l'equip dels ex vigatans Adri Salas i Pep Muniesa fins a quarta posició, a només quatre punts dels colíders Horta i Andorra. Homes letals a davant com ara Coro (ex Jonquera) i Gerard Muñoz aporten la pólvora necessària per comprendre que els selvatans són ara mateix un dels equips més en forma del grup 1. Després d'una arrencada de lliga titubejant, els homes de Castro no renuncien a res i seran un os molt dur de rosegar.

En cas de sumar els tres punts, el Vic clouria la primera volta per sobre el Farners i continuaria sense deixar de petja els tres primers classificats. El suport incondicional de l'afició tornarà a ser un ingredient imprescindible per aconseguir el pròposit marcat.