05.01.2017

Frec a frec elèctric a L'Energia

Condemnats a un exili forçat gairebé etern, per culpa d'un projecte urbanístic forassenyat, un històric del futbol català, el Sants, s'ha vist obligat a jugar a nou camps municipals diferents en els últims set anys. L'antic camp de la Magòria, en obres des del 2009, és la reivindicació històrica dels barcelonins, que fa ja unes temporades disputen els seus partits com a local a l'Energia.

Els de Tito Lossio continuen en la mateixa dinàmica positiva de la temporada passada i ja no resulta estrany veure el Sants a tocar de les posicions de la zona noble. Amb un bloc pràcticament inamovible, els santencs sumen també 23 punts, amb el mateix número de victòries, empats i derrotes que el Vic. Només han caigut a l'Energia amb el Martinenc, en un mal partit dels verd-i-blancs (1-5). Sergio Navarro continua liderant l'equip en línies ofensives amb 4 gols, empatat a dianes amb el seu company Gerard Coronado. La temporada passada, el Vic queia contra el santencs (2-1) amb gol de Gil, en l'estrena a la banqueta d'Albert Cámara, en un partit marcat per les expulsions de Jaume i Santanera.

El tàndem Xevi-Rafa tindrà precisament les baixes de Gil i David Busquets, sancionats, mentre que Carrascal estarà un mes fora dels terrenys de joc per recuperar-se de les molèsties. Isma, que ja va entrar en la convocatòria a Tona, podria tornar al mig del camp. L'equip vol encetar l'any de la millor manera possible tot espolsant-se la malastrugança d'haver guanyat momés un partit lluny del Municipal: fer-ho a Barcelona davant d'un rival d'entitat com el Sants seria un inici immillorable i aproximaria els vigatans al capdamunt de la taula, ara comandada i compartida per Horta i Andorra amb 29 punts.

El derbi contra el Tona ja queda lluny: hi ha ganes de competició i que la pilota torni a rodar. Diumenge, a partir de les 12:15h, dos equips amb aspiracions i de començar l'any amb bon peu disputen un dels partits més atractius de la penúltima jornada de la primera volta.