07.11.2015

El Vic veu la llum a Sant Joan

Els partits agres a vegades són els més rendibles. La setmana passada, a casa contra el Farners, el Vic va signar un dels millors enfrontaments de la temporada tant per la quantitat d'ocasions de gol que va generar com per la qualitat que va passejar damunt la gespa. Però la pilota no va voler entrar i els punts es van repartir. Ahir, en canvi, els vigatans no van fer el millor partit de l'any al camp de l'Abadessenc, el cuer. En un terreny de joc esquifit, els homes de Jordi Salvanyà mai es van sentir còmodes i els va costar generar perill a la porteria de l'exvigatà Joel. A més, els locals es van avançar només començar amb una diana de David Martín. Els gols de John Buceto i Puigdesens van capgirar el marcador, però va tocar patir fins al final per assegurar la victòria.

El partit va començar amb un d'aquells ensurts que fan sortir tots els fantasmes. Illa va controlar la pilota al mig del camp, va avançar a tota velocitat per la banda dreta i va servir una pilota rasa al punt de penal que David Martín va enviar al fons de la porteria. Minut 1, 1 a 0. El cop hauria pogut suposar un revés letal pel Vic, però els de la capital osonenca es van saber sobreposar. Instants després d'encaixar la diana de Martín, John Buceto -que ahir debutava com a titular aprofitant la baixa de Macias- va caçar una pilota morta al vèrtex esquerre de la frontal i va etzibar un xut imparable al fons de la xarxa.

El gol vigatà va capgirar la dinàmica de l'enfrontament i va retornar la iniciativa al Vic. Haver perdut tan ràpidament l'avantatge va suposar un cop dur per a l'Abadessenc, que va anar a remolc dels vigatans durant la resta de la primera meitat. Peque, Héctor i Isma van intentar perforar la porteria rival amb diversos xuts des de la frontal i un parell de rematades a la sortida d'un córner, però Joel o la falta de punteria van impedir que els osonencs s'avancessin en el marcador. Al seu torn, els locals feien mal amb jugades per la banda, però no concretaven el perill.

A la represa, el Vic va començar avisant. John Buceto, que ahir va ser incombustible, va servir una centrada toveta al segon pal perquè Peque la rematés al fons de la xarxa. El catalitzador vigatà va xutar bé, però Joel va salvar els locals amb una gran intervenció. Minuts després, al 58, Puigdesens va ser objecte de falta a l'interior de l'àrea i l'àrbitre no va dubtar a assenyalar penal. El davanter blanc-i-vermell es va encarregar de transformar la pena màxima i situar l'1 a 2 a l'electrònic.

Amb el marcador a favor, quedava molt partit per endavant i el Vic va poder sentenciar en més d'una ocasió. El mateix Puigdesens va disposar d'un u contra u fregant el límit del temps reglamentari que no va saber culminar. L'Abadessenc, per la seva banda, aprofitava les mides del camp per bombardejar l'àrea vigatana, però va ser incapaç de traduir la sensació de perill en ocasions clares de gol. Finalment, a base de prémer les dents, el Vic es va retrobar novament amb la victòria i va sumar tres punts que el catapulten a la part alta de la taula. Amb 18 punts, els vigatans són a només un del liderat que comparteixen el Mollet i el Manresa.