27.11.2016

Escaldats a la Bombonera

Les dimensions minúscules del Municipal de Sant Joan, a Montcada, ja presagiaven un partit mogut i intens, en contra del futbol vistós i de toc que practica el Vic. Dissortadament, els pitjors auguris s'han acomplert al cap dels noranta minuts, i els vigatans han encaixat una derrota dolorosa contra un dels debutants a la categoria.

Des del xiulet incial, ha quedat palès que, amb quatre gambades i tres passades escadusseres, tots dos equips es plantaven a l'àrea rival. Això ha propiciat una arrencada elèctrica, especialment per part dels montcadencs, que han dut el pes del partit durant tota la matinal. El San Juan ha mostrat les seves credencials d'entrada, amb un joc directe i sense concessions, empès per la passió i els càntics d'una afició entregada que fa justícia a la fama de la Bombonera. Malgrat tot, Mia ha tingut el gol visitant a la bota en el minut 2. Per clara, però, l'ocasió de la qual ha disposat Gil pels volts del primer quart d'hora, quan incomprensiblement, a porta buida, no ha encertat a rematar de cap una pilota franca.

El primer gerro d'aigua freda ha arribat al cap de poc: la Unión ha tret petroli d'un llançament de banda, i Hector ha introduit la pilota en pròpia porta. El Vic hauria pogut igualar de pressa i corrents amb un xut de Cañadilla que ha marxat als núvols, amb el porter local completament venut. Peque i Hector també ho han provat de lluny, sense sort, amb pilotes que han marxat per poc. Cañadilla, de nou, ha tingut l'empat, però incomprensiblement ha xutat massa alt davant la incredulitat de la banqueta i tota la parròquia local, momentàniament muda. La primera part ha mort entre interrupcions per atendre jugadors de la Unión i despropòsits per part d'ambdós equips.

Si la segona part havia de significar un canvi de tendència o un capgirament de la situació, no ha estat així, ans al contrari. El Vic ha continuat encarcarat, sense capacitat d'adaptar-se al terreny de joc i incapaç de fer el seu joc habitual, amb Peque i Gerard Enrich privats de metres vitals per exercitar les neurones i explorar racons on proveir de pilotes els davanters vigatans. En el minut 58, ha arribat el segon gol de la Unión. Una falta enverinada en zona de tres quarts ha propiciat una sortida en fals de Reig, que ha observat com Baena, més viu, pentinava la pilota fins al fons de la xarxa. Deliri majúscul a la grada de Sant Joan, que comprovava que fent ben poc eixamplaven una distància ja gairebé insalvable.

Amb mitja hora encara per endavant, Puigdesens ha ingressat en lloc de Cañadilla, en un intent des de la banqueta d'espolsar la catifa. Un cop de teatre arbitral, però, marcaria l'esdevenir del matx: Gerard Enrich veia la segona groga; encès per la decisió, Busquets, com a capità, ha volgut parlamentar amb el col·legiat, que al seu torn l'ha expulsat amb vermella directa. Amb nou, la reacció ja era una utopia. Faltaven vint minuts llargs de partit, però no hauria calgut ni disputar-los. La temperatura ambient ha caigut en picat i ha començat un inusual tercer temps en què el Vic ho intentava de forma inútil, mentre el San Juan feria a la contra, amb ocasions clares que Reig ha desbaratat amb molta fredor.

Un descompte incomprensiblement etern ha estat el trist epíleg d'un matí molt gris a Montcada. El Vic no només ha perdut tres punts, sinó que haurà d'afrontar el proper partit contra el Sant Cugat amb les baixes segures d'Enrich i Busquets, que s'afegeixen a una llarga llista de damnificats en diferents graus. Toca aixecar-se de nou i esvair el malson de Montcada com més aviat possible. El proper compromís de l'equip serà en dia i hora inusual: dijous dia 8 de desembre a les 12h al Municipal.