25.11.2016

La Bombonera com a trampolí

“La Bombonera” més famosa del futbol català és sense dubte el camp de la Montanyesa, de Tercera Divisió, a Nou Barris, però existeixen altres olles a pressió més enllà de Barcelona. Un bon exemple n’és el Municipal de Sant Joan, a Montcada, el feu del San Juan Atlètic: un territori pràcticament inexpugnable d’on molt pocs equips en surten victoriosos. Empesos per una afició fervent i devota, l’equip del barri de San Juan es juga bona part de les opcions de permanència en els partits com a local. El Vic visita, per tant, un camp minat i de dimensions reduïdes on haurà de desplegar un joc pràctic i eficient per endur-se’n la victòria.

Després d’adoptar la mitjana anglesa durant els últims quatre partits (dues victòries al Municipal i dos empats lluny d’Osona), els homes de Melero i Rodríguez volen assaltar el fortí montcadenc a base d’experiència i ofici. Conscients que el principal perill de la Unión són les jugades d’estratègia a pilota parada i les segones jugades, els tècnics vigatans s’escarrassen per traçar el pla perfecte que els permeti obtenir el màxim botí aquest diumenge. La infermeria del Municipal ha anat de bòlit una setmana més: Isma, Joel i Carrascal estan descartats, mentre que Robert i Roca seran dubtes fins a última hora. Ara mateix, els vigatans són quarts a la classificació i aspiren a escalar més posicions en cas d’aconseguir el segon triomf de la temporada a domicili. Fins ara, el Vic ha aconseguit desfer-se de tots els debutants a la categoria contra qui ha jugat (Hermes i Llagostera B).

Els locals també arriben en un moment dolç: diumenge passat s’imposaven amb solvència a Tona (0-2), aconseguien sumar tres punts lluny de Montcada, i, de retruc, fugien momentàniament de les posicions de descens. Tota una injecció de moral per als homes de José Pinti, tècnic i mentor dels de Sant Joan. Amb la il•lusió inherent i lògica dels neòfits, i després d’un inici titubejant, la Unión només ha perdut un dels darrers cinc compromisos, suma tres victòries a la lliga i es vol refer de l’última desfeta a casa, fa quinze dies contra el Sant Cugat.

Tot plegat fa pensar en un matx elèctric i vibrant amb la Bombonera com a teló de fons. De ben segur que els locals hi posaran l’ambient de les grades, la cridòria incondicional del seus i l’esperit indomable d’un equip imprevisible, però el Vic compta amb la qualitat innegable de totes les seves línies i amb un arsenal de pólvora a punt per dinamitar el fortí montcadenc. La resolució, aquest diumenge a partir de les 12.