07.11.2016

L'èpica empeny el Vic a la victòria

Tres jornades després, el Vic va tornar a celebrar una victòria. Des de mitjans d'octubre, amb el triomf històric del conjunt ausetà a casa davant el Manresa, que els homes de Rafa Rodríguez i Xavi Melero no aconseguien segellar els tres punts. Les últimes tres setmanes han estat complicades -ho reconeixien ahir en roda de premsa els mateixos entrenadors-, però la fe en l'equip i en el projecte van ser arguments suficients per tornar a enfilar el camí de la victòria. Diumenge, el Girona B no els ho va posar fàcil. El filial gironí es va avançar ben d'hora en el marcador i va fer córrer els locals amb el seu joc acompassat, de possessions llargues. Al final, però, l'èpica i l'esperit combatiu d'una plantilla acostumada a no rendir-se mai van permetre al Vic capgirar el resultat i certificar uns agònics tres punts al minut 85.

El duel no va començar bé pels interessos osonencs. Quan un equip arrossega dubtes, un gerro d'aigua freda a primera hora pot ser mortal. I el Vic el va haver d'afrontar. Al minut 9, Solé va traçar una passada mil·limètrica a Nahuel que va agafar Héctor a contrapeu. El davanter gironí va controlar la pilota, va encarar Reig i el va superar amb un xut creuat. Els locals van notar la batzegada, però no es van deixar entomir pel gol. De fet, cinc minuts després d'encaixar-lo, Puigdesens tenia la rèplica amb una rematada de cap que Marcel treia sota pals. El partit faria el tomb definitiu a la mitja hora de joc. Roca va rebre una falta molt clara quan entrava a l'àrea visitant pel vèrtex després de lluïr-se amb una jugada individual per la dreta. L'àrbitre no va dubtar a assenyalar penal i Peque tampoc va dubtar gens ni mica a l'hora d'executar-lo sense contemplacions per convertir-lo en l'empat a un.

Noquejada la diana visitant, el Vic va llençar-se a l'atac per acabar de fer la volta al marcador. El mateix Peque va tenir el segon gol a les seves botes pocs instants abans de la mitja part, però va xutar massa tou quan estava sol al punt de penal, després que Roca li regalés una gran assistència des de la dreta. A l'altra porteria, Reig es mirava el partit amb periscopi, perquè el Girona no va existir ofensivament en tota la primera part (gol matiner a banda).

A la represa, l'enfrontament va mantenir la tònica del tram final del primer temps. El Vic premia l'accelerador i el Girona aguantava ben col·locat al darrere, amatent a qualsevol oportunitat que pogués generar al contracop. Precisament, dos intents incipients de contraatac dels visitants van costar l'expulsió de Gil Bertrana al Vic. El central vigatà va aturar dues curses de Sergio amb dues faltes pràcticament consecutives que li van suposar anar-se'n al carrer per doble amonestació. Tot just era el minut 67 i els esdeveniments tornaven a fer un tomb.

Però amb un home més, el Girona tampoc es va mostrar excessivament ambiciós. Els gironins volien evitar-se maldecaps al darrere i van preferir no arriscar. Melero i Rodríguez van introduir Adriàn per apuntalar la defensa i el Vic va aconseguir segellar l'arc de Reig mentre esperava les seves oportunitats a la contra. Al 77, Puigdesens ja va avisar amb una cavalcada ràpida que va culminar amb poc encert davant del porter visitant. Tot just era el primer avís. Vuit minuts després, el mateix killer vigatà va tornar a encarar porteria aprofitant un contracop del seu equip i aquesta vegada no va perdonar: el seu xut creuat es va enfonsar a la xarxa de Marcel.

Amb el marcador a favor, el Vic va saber prémer la mandíbula i aguantar fins al final. L'àrbitre va allargar el partit cinc minuts a l'afegit i el Municipal va aguantar la respiració fins al xiulet definitiu. Amb els tres punts de diumenge, els homes de Melero i Rodríguez no només escalen fins a la sisena posició de la taula, també recuperen les bones sensacions de l'inici de la temporada i afronten amb energies renovades el compromís de la setmana vinent al camp del Lloret.