27.10.2016

Toca refer-se al Berguedà

Amb la victòria entre cella i cella. Aquesta premissa podria resumir perfectament l'estat d'ànim de la plantilla després d'haver paït les desfetes contra Ripollet i Andorra. Entossudits a passar pàgina i retrobar-se amb la victòria i el bon joc del partit contra el Manresa, els vigatans es veuen les cares aquest dissabte amb un Avià que suma 9 punts, dos menys que el Vic, i que tot just aconseguia la primera victòria diumenge passat al camp del Tona.

El Municipal Alfons Gonfaus porta records immillorables als aficionats vigatans. La temporada passada, amb Cámara a la banqueta, el Vic signava un dels partits més rodons del curs i s'imposava amb solvència (0-3) en una demostració de força i joc ofensiu damunt la gespa híbrida d'Avià. Si bé cada partit és una història diferent, l'escenari ha de servir per tornar a recitar un guió semblant i que els protagonistes principals siguin els ausetans, amb un desenllaç ben diferent al dels dos darrers compromisos. Per aconseguir-ho, Xavi Melero i Rafa Rodríguez comptaran gairebé amb tota la plantilla: Isma encara no està a punt i Roca serà dubte fins a última hora.

L'Avià 16-17 du la marca de Pablo Becerril i els seus homes de confiança. El jove tècnic (ex Mercantil) ha agafat el relleu d'Olivier Ballabriga i ha confeccionat una plantilla equilibrada que combina jovent amb homes experimentats, com Miqui Lopez, Max Morell i Miki Poveda. Fa un dies, Sergi Solanich s'incorporava a la disciplina de l'equip. Abonats a l'empat durant sis jornades, els berguedans es desempallegaven de qualsevol pressió vencent i convencent a Tona (1-2). Encara invictes, els avianencs viuran uns dies moguts, ja que el proper dia 1 recuperen el partit ajornat contra l'Andorra al Principat. Conscients del fortí en què els andorrans converteixen la Borda Mateu, els homes de Becerril voldran sumar una altra victòria abans de Tots Sants.

Tot plegat fa pensar en un partit obert i disputat amb quelcom més que tres punts en joc. En cas de victòria local, l'Avià superaria el Vic en la taula; en cas contrari, els vigatans sortirien molt reforçats del Berguedà i tornarien a treure el cap per la zona privilegiada de l'engraellat. Després de no aconseguir veure porteria en els dos últims partits, Puigdesens, Peque, Cañadilla, Mia i companyia tenen la pólvora a punt i fam de gol.