23.10.2016

Volen tres punts cap al Principat

Partit gris i rúfol el que hem viscut aquesta tarda al Municipal. Després de la sotragada de la setmana passada a Ripollet, el Vic ha sortit disposat a recuperar els punts a còpia d'esperit i de ganes, però no ha estat la tarda més inspirada dels homes de Xavi Melero i Rafa Rodríguez.

La primera part ha estat tediosa, erma d'ocasions i amb un Andorra que ha fet honor a la seva fama d'equip inexpugnable i fort a darrere, amb només tres gols encaixats en sis partits disputats. El mig del camp s'ha convertit en una teranyina massa intrincada per a Gerard Enrich, Peque i companyia, que no han disposat mai dels espais i de la llibertat de moviments als quals estan avesats. Per banda, Cañadilla, avui titular, ha aconseguit desbordar un parell de cops, però no ha trobat el complement idoni en els metres finals. Al punt de la mitja hora, Puigdesens i Torné han connectat una de les poques jugades reeixides, tot assistint a Gerard Enrich, qui ha xutat al pal quan ja es cantava el gol al Municipal. A partir d'aquí, la possessió ha passat a botes andorranes i el Vic ha cedit terreny. Sebas ha disposat d'un parell de faltes llunyanes que han acariciat la xarxa lateral de Reig. Malgrat tot, Puigdesens ha ensumat el gol amb un xut massa tou que Ferran ha blocat bé.

A la segona, els misters han apostat per l'entrada de Valls en detriment de Joel, buscant pilotes llargues a l'esquena dels homes dirigits per Emili Vicente. Just arrencava la represa quan Peque s'ha plantat davant Ferran, en un u contra u, que l'enguantat ha resolt perfectament. El Vic remenava i tocava bé però en terreny estèril, obligat a un joc horitzontal poc efectiu. Mentrestant, l'Andorra aprofitava per estirar-se i avançar línies, cada cop més convençuts d'endur-se quelcom més que un empat de terres osonenques. Els pitjors presagis s'han complert quan Albert rematava a plaer a l'àrea petita al fons de la xarxa, després que Reig no encertés a atrapar una pilota a priori franca. Gol dolorós que ha dinamitat la moral de l'equip, víctima d'una crisi existencial de deu minuts de durada en què l'angoixa i les presses han fet estralls. A manca d'un quart per acabar el matx, el Vic ha recuperat el pols del partit i ha plantat setge als dominis andorrans, amb poca punteria i menys fortuna. El partit s'ha allargassat fins al 98', entre lesions i interrupcions constants dels visitants, vius a l'hora d'administrar el marcador i el cronòmetre.

No ha estat el dia del Vic, que ha vist com es repetia el guió de l'any passat contra els tricolors del país veí. La primera derrota com a locals, combinada amb la desfeta a Ripollet, fa que l'equip no hagi aconseguit sumar en els dos últims compromisos. Dissabte que ve, a Avià, toca redreçar el rumb i recuperar el camí del gol.