19.10.2016

La Fundació UE Vic col·labora amb una ONG que ajuda als nens del Sàhara

La Fundació Unió Esportiva Vic ha decidit participar en un dels projectes de l'ONG osonenca Cooperació amb el Sàhara. Aquesta entitat, nascuda aquest mateix any a Vic, lidera diverses iniciatives per donar suport a la població saharaui que viu refugiada al desert de Tindouf, a Algèria. La Fundació col·labora en la recollida de roba esportiva que l'ONG vol enviar als nens del Sàhara per tal que puguin jugar a futbol.

Des d'aquesta setmana, s'ha instal·lat a les oficines del club una urna on es poden dipositar peces de roba d'esport que estiguin en bon estat. De moment, ja se n'han recaptat prop de 20 quilos que s'han donat íntegrament a Cooperació amb el Sàhara. L'objectiu de l'ONG és disposar d'equipacions esportives completes per fer-les arribar als nens i nenes saharauis i organitzar un torneig de futbol. "Sabem, gràcies a entitats com la Fundació UE Vic, que l'esport té associat molts valors positius i els volem acostar també als nens que viuen al camp de refugiats de Tindouf", explica el coordinador de l'ONG, Joan Torres.

La Fundació col·labora de manera completament desinteressada amb la iniciativa. El vocal d'Acció Social, Sagi Barnolas, creu que forma part de les "obligacions" que té al club amb les persones necessitades. "Som una institució que va néixer per acostar al futbol a tothom", apunta Barnolas, que considera el projecte de Cooperació amb el Sàhara "una iniciativa excel·lent que mereix tot el nostre suport". La Fundació UE Vic ha estat el primer club de futbol osonenc que ha participat en la iniciativa.