03.10.2016

Una primera derrota molt digna

La Unió Esportiva Vic va tastar diumenge la frustració de la derrota. Encara no ho havia hagut de fer cap cop aquesta temporada, però el camp de l'Horta és un fortí inexpugnable fins i tot per als entregats jugadors vigatans. Els homes de Xavi Melero i Rafa Rodríguez es van avançar en terres barcelonines i van creure durant molts minuts que podrien perforar el baluard local, però els desajustos defensius, la qualitat del rival i els errors arbitrals van acabar convertint la gesta en una quimera i allunyant el Vic del seu somni de mantenir la imbatibilitat també al camp del líder. Tot i la derrota, els vigatans van fer un partit enorme i el 2 a 1 final no és una recompensa justa pels mèrits dels blanc-i-vermells.

El Vic va sortir a la gespa del Feliu i Codina molt connectat. Amb Héctor tocat i Busquets lesionat, Melero i Rodríguez van haver d'improvisar una defensa que va respondre bé a les exigències d'un Horta gens contemplatiu en atac. El mur vigatà assegurava l'arc de Reig mentre, al davant, Puigdesens es convertia en l'ariet de l'ofensiva ausetana. Al minut 5, Puigdesens va caçar una pilota filtrada entre la teranyina defensiva local i va superar Buetas amb un xut ben col·locat per avançar els vigatans. El gol potser va arribar massa d'hora, perquè va obligar els locals a treure's la son de les orelles.

Amb el marcador en contra, els barcelonins van fer un pas endavant i van començar a buscar Reig amb més insistència. Xavi Torrent i Arranz van enviar la pilota a la fusta en dues ocasions abans que, a vuit minuts pel final de la primera meitat, Kique aprofités un espai entre els dos centrals per llençar-se en planxa i rematar una centrada d'Imaz al fons de la xarxa. Però l'empat no va fer justícia, perquè uns instants abans l'àrbitre havia obviat un penal claríssim dins l'àrea de l'Horta sobre Puigdesens.

A la represa, els locals van injectar una dosi de nerviosisme al partit. Necessitaven sumar els tres punts i l'ansietat per marcar els va acabar passant factura. Les presses per marcar es traduïen en inconcrecions ofensives i en espais a l'àrea local que el Vic podia aprofitar. De fet, tant Puigdesens com Roca van poder posar els ausetans per davant en el marcador, però l'exvigatà Buetas va treballar de valent per impedir-ho. L'Horta, en canvi, en va tenir prou amb la insistència de l'incombustible Xavi Torrent per fer el segon gol en una jugada enravesada dins l'àrea. El 2 a 1 final deixa el Vic poc satisfet perquè va merèixer més, però torna a evidenciar que el conjunt osonenc pot jugar de tu a tu amb qualsevol equip de la categoria.