30.09.2016

No és missió impossible

En l'última jornada de la temporada passada, l'Horta rebia un Mataró pràcticament descendit al Feliu i Codina. Per assegurar-se la promoció a Tercera, els de Xavi Molist havien de guanyar els maresmencs, però el destí o la poca fortuna els va reservar una mala passada: un empat que no servia a cap dels dos equips sentenciava el Mataró a Segona Catalana i privava els barcelonins de la cobejada promoció. Un cop molt dur per a un equip que havia liderat el campionat durant bona part del curs i que, per pressupost, no podia obviar l'objectiu.

Lluny d'abaixar el cap, l'Horta s'ha reforçat més que mai i ha guanyat efectivitat a davant, l'autèntic taló d'Aquil·les d'un conjunt que encaixava poc però veia porta de forma escadussera. Cristian del Moral, Òscar Imaz, i sobretot Sergi Arranz, han posat fil a l'agulla per resoldre dubtes. 12 dianes en 4 partits, amb un Arranz colossal que ja suma 6 gols, han catapultat l'Horta al capdavant del grup 1. A més, Xavi Molist ha confeccionat una plantilla àmplia i de garanties, i això fa que els recanvis sovint sigui tant o més letals que l'onze que salta d'inici.

Si sumem tots aquests factors, és innegable que el partit de diumenge serà una autèntic maldecap per al Vic, que es voldrà aferrar a la seva condició d'imbatut per sortir il·lès d'un Feliu i Codina que torna a somriure. Després de sumar un punt contra el Mollet, els vigatans es preparen per una batalla èpica amb un onze que tornarà a comptar amb Gerard Enrich al mig del camp, però que tindrà encara baixes sensibles com les de David Busquets i Isma, lesionats. Sense renunciar absolutament a res, els tècnics analitzaven el matx contra els barcelonins i n'apuntaven la dificultat intrínseca d'enfrontar-se a un líder fort i solvent. No obstant, també val la pena assenyalar que el Sant Cugat queia tan sols per la mínima en l'últim partit de l'Horta com a local, i que el Vic s'ha mostrat fins ara com un equip segur i solvent a la rereguarda, ben apuntalada per Reig.

Amb la lliçó ben apresa del Guinardó, el Vic tancarà files i apel·larà a l'ordre tàctic i defensiu per sumar en un dels desplaçaments més complicats de la temporada.