26.09.2016

Un centenar de jugadors participen a la reedició del Trofeu Hipòlit Planàs

Tres dècades després, el Trofeu Hipòlit Planàs ha tornat. La Fundació Unió Esportiva Vic ha recuperat el certamen, que es va deixar de celebrar el 1986 després que se n'haguessin organitzat sis edicions. El torneig homenatja la figura de l'expresident vigatà Hipòlit Planàs i és una plataforma per reivindicar el futbol de la comarca i rodalies. En el recuperat trofeu hi van assistir deu equips provinents d'Osona, el Bages i el Berguedà. En total, hi van participar un centenar d'esportistes. El CE Berguedà es va proclamar campió d'aquesta setena edició del torneig.

Els equips alevins de la Fundació, el Manlleu, el Folgueroles, el Corcó, l'Artés, el Berga, l'OAR Vic i el Gurb es van enfrontar entre ells en una disputada fase de grups. Els vuit millors equips es van classificar pels quarts de final, que van acabar dibuixant el perfil dels quatre semi-finalistes: l'OAR Vic, el Berga, l'aleví de segon any de la Fundació i el Folgueroles. Finalment, els berguedans es van veure les cares amb els nois de l'OAR en una disputada final que els vigatans van perdre per un ajustat 0 a 1. L'Aleví A de la Fundació, per la seva banda, va aconseguir la medalla de bronze en el partit pel tercer lloc.

Les filles d'Hipòlit Planàs, Elvira i Neus, van fer entrega de la copa als nois del Berga, en el marc d'una cerimònia final que va servir per reivindicar el pòsit que va deixar el seu pare a la UE Vic. L'acte va ser presidit per Toni Reig, director del Consell Català de l'Esport, la institució que patrocinava el certamen, i pel regidor d'Esports de l'Ajuntament de Vic, Titi Roca, que van entregar obsequis a tots els equips participants.

També van assistir a la cerimònia el president de la Fundació UE Vic, Ignasi Puig, i el director Esportiu de l'entitat, Ramon Carrascal. Tots dos van coincidir a celebrar "l'èxit" d'una jornada que van definir com a "festiva". En total, durant tot el dia, van passar pel Municipal de Vic més de 250 persones, entre jugadors, tècnics, famílies i espectadors. La Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Vic van fer possible la reedició del trofeu amb la seva col·laboració, tal i com el mateix Puig va subratllar en el seu parlament.