25.09.2016

Un punt per continuar sumant

El Vic 16-17 continua sense conèixer la derrota. El titular admet múltiples lectures, però després del partit d'aquesta tarda al Municipal podem afirmar que el punt contra el Mollet és bo. Tots dos equips no han volgut deixar el braç a tòrcer i han disputat un matx batallat, més aviat gris i travat.

Els vallesans han plantejat un partit de tu a tu des del minut 1 i han posat les coses molt complicades als locals. Amb una disposició atrevida, els de David Ortiz han sortit disposats a fer-se amb el control de l'esfèrica i llançar els seus puntes amb contres fulgurants. Especialment incisiu, Hassen ha fet mal per banda dreta durant els primers minuts. A partir del minut 20, el Vic ha començat a guanyar terreny i a disposar de córners sobre la porteria de Pol Flores. Al fil de la mitja hora, una falta escorada a banda esquerra permetia Peque dibuixar una paràbola magnífica, que Mia rematava de cap de forma esplèndida. El davanter vigatà s'estrenava com a golejador i aplanava el camí, fins aleshores ple de sotracs. Cinc minuts després, Joel tenia el segon a la punta de la bota, però la seva vaselina marxava per milímetres. La primera part moria amb un Mollet bombardejant a base de córners l'àrea petita de Reig.

La segona part començava de manera fatídica per als interessos vigatans. Serrano pescava una pilota morta a l'interior de l'àrea, amb Reig estès a terra i completament grogui, i establia l'empat en l'electrònic. Les protestes no han evitat la igualada, i a partir d'aleshores el Mollet s'ha fet amo i senyor del mig del camp i ha establert residència fixa en zona de tres quarts. Chipi ha avisat amb una volea que ha acariciat la fusta. Per contra, en una ocasió molt clara, Mia disposava d'un altre cop de cap que Pol rebatia amb serenitat. S'ensumava el perill dels molletencs, i Masip, que acabava d'ingressar, ha tornat a deixar la targeta de presentació al Municipal i, de cap, rematava una gran centrada de Hassen. Immediatament després, com un guariment instantati, Joel era travat clarament dins els dominis dels vallesans, i l'àrbitre assenyalava el punt dels onze metres. Peque no ha perdonat i tornava a posar taules en el marcador.

En l'últim quart d'hora, el ritme ha baixat considerablement, i tots dos equips han començat a administrar amb cura el control de la pilota. Les ocasions han escassejat per desfer la igualada, i només Torné i Peque han disposat d'una última ràfega que ho ha tingut l'efecte desitjat. Sense més temps, el descompte ens ha abocat al final de la comtesa. Amb una part per a cada equip, i com bé apuntaven els místers en roda de premsa, el punt és bo. El Mollet ha demostrat ser un equip a tenir molt en compte, amb jugadors desequilibrants i determinants. La setmana que ve el nivell d'exigència puja encara uns graus més: el Vic visita el Feliu i Codina per medir-se amb un Horta intractable, líder dèspota que ha sumat 12 punts de 12 possibles.