21.09.2016

La Fundació UE Vic recupera l’històric trofeu Hipòlit Planàs

La Fundació Unió Esportiva Vic recupera aquest cap de setmana el Trofeu Hipòlit Planàs, un torneig històric que es va deixar de celebrar ara fa just 30 anys. La competició tindrà lloc el proper dissabte, 24 d’octubre, a l’Estadi Municipal de Vic i comptarà amb la participació de 10 equips de la comarca d’Osona i rodalies. La Secretaria General de l’Esport col·labora en l’organització del certamen i el director general del Consell Català de l’Esport, Antoni Reig, presidirà l’entrega de medalles.

A la competició hi jugaran només equips de la categoria aleví del Manlleu, del Folgueroles, del Corcó, de l’Artés, del Gurb, de l’OAR Vic i de la mateixa Fundació. Els conjunts competiran entre ells en dues lliguetes paral·leles i els quatre millors de cada grup es classificaran per la fase final. Els partits de quarts i les semifinals acabaran decidint els dos finalistes, que s’enfrontaran a la gespa del Municipal a partir de les sis de la tarda.

UN TROFEU HISTÒRIC

El Trofeu Hipòlit Planàs és un torneig històric que es va començar a celebrar l’any 1980 per homenatjar l’expresident de la UE Vic, Hipòlit Planàs. L’última edició de la competició va tenir lloc l’any 1986, coincidint amb la inauguració del nou estadi de futbol de la ciutat. Des de llavors, s’havia parlat en més d’una ocasió de recuperar el trofeu, però no ha estat fins ara que el Patronat de la Fundació UE Vic ha decidit tornar-lo a impulsar amb l’objectiu de reivindicar el llegat de l’expresident vigatà.

“Recollim el testimoni dels grans presidents del Vic i l’Hipòlit Planàs era un d’aquells visionaris que ajuden a transformar la realitat”, explica el president de la Fundació, Ignasi Puig. Planàs va iniciar la campanya dels 1.000 socis que va aconseguir ampliar la massa social de l’entitat i va ser una de les primeres persones que va començar a parlar de la necessitat de construir un nou estadi de futbol.

El torneig també vol esdevenir una plataforma per als joves esportistes d’Osona i el seu entorn. “El Trofeu Hipòlit Planàs va néixer, també, per ser un espai de projecció dels equips de futbol del territori i tenim ganes de reivindicar el futbol formatiu osonenc i del nostre entorn més immediat”, apunta Puig. La Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Vic col·laboren amb la Fundació en l'organització del trofeu.